- Compania Naţională Poşta Română ocupă poziţia 44 într-un raport al Uniunii Poştale Universale (UPU)
- Anul trecut, compania s-a aflat pe locul 50
- UPU analizează serviciile poştale din 170 de ţări
Compania Naţională Poşta Română ocupă poziţia 44 într-un raport al Uniunii Poştale Universale (UPU) care analizează serviciile poştale din 170 de ţări. Anul trecut, compania s-a aflat pe locul 50, precizează un comunicat.
UPU clasifică serviciile poştale în funcţie de fiabilitate, acoperire, relevanţă şi rezistenţă. Dacă, în 2019, Poşta Română obţinea un scor de 47,81 de puncte, anul acesta compania a înregistrat o creştere de 6,97 de puncte, urcând de pe poziţia 50, pe poziţia 44, înaintea unor ţări precum Danemarca, Letonia, Islanda, etc.
Pentru realizarea raportului s-a luat în calcul şi dezvoltarea serviciilor poştale în contextul pandemiei Sars-Cov-2. Deciziile luate de către companiile aeriene de a suspenda zborurile au afectat fiabilitatea poştală la nivel mondial, operatorii fiind nevoiţi să oprească temporar traficul poştal internaţional pe mai multe rute.
„Toate datele arată un nivel de dezvoltare poştală. Deşi a fost un an greu în care ne-am confruntat cu provocări majore, observăm o avansare a companiei în acest clasament şi o performanţă în comparaţie cu alte ţări membre UPU”, a declarat Horia Grigorescu, Directorul General al Poştei Române.