• Guvernul și autoritățile locale au investit masiv pentru a stimula mersul cu bicicleta.
  • Guvernul pune la bătaie 55 milioane € pentru creşterea producţiei locale de biciclete.
  • Până în 2026, oficialii locali vor ca întregul oraş să fie adaptat pentru biciclete.

Prima victorie a velorevoluţiei franceze: în centrul Parisului, bicicletele devansează maşinile ca mijloc de transport, scrie Ziarul Financiar, Un studiu recent realizat de Paris Region Institute arată că bicicletele reprezintă 11,2% din deplasările din centrul Capitalei. Un trend similar se observă în deplasările între suburbii şi centrul oraşului: 14% sunt cu bicicleta şi 11,8% cu maşina.

Harta Capitalei abundă în infrastructură care conferă bicicletei un loc privilegiat.


Parisul are deja peste 1.000 de km de facilități adaptate pentru bicicliști și 4.000 de km dacă luăm în calcul și perfieriile.

Recomandări

CE SE ALEGE DE AMERICA?
SECURITATE LA COTE MAXIME
CE SE ALEGE DE AMERICA?
CINE VA FI PREȘEDINTE?
GÂNDURILE LUI CRISTOIU
GÂNDURILE LUI CRISTOIU


Până în 2026, oficialii locali vor ca întregul oraș să fie adaptat pentru transportul pe 2 roți. Planul Parisului include și creșterea numărului de parcare pentru biciclete cu încă 130.000 de locuri noi.


Franța a fost cândva o mare producătoare de bicicletă, dar în ultim vreme a început să importe masiv, odată cu procesul de dezindustrializare. Acum, Franța vrea să-și încurajeze producția locală și Guvernul francez a lansat recent un apel la proiecte de 55 de milioane de euro.

Franța vrea să producă 1,4 milioane de biciclete pe an până în 2027.

Citește și