Primul tramvai nou va sosi în București, în martie. Are tehnologie americană. Cum va arăta

Tramvai-Pascani-1

Tramvai-Pascani-1

La sfârșitul lunii iulie, asocierea Electroputere VFU Pașcani – Reloc Craiova a câștigat licitația organizată de STB pentru livrarea a 40 de tramvaie de 18 metri, cu posibilitatea de suplimentare cu încă 60 de unități. Potrivit clubferoviar.ro, primul tramvai nou în București va veni de la Pașcani la mijlocul lunii martie, iar în termen de 15 luni pot fi livrate toate cele 40 de unități contractate inițial.

Electroputere VFU a investit deja în acest proiect peste 20 milioane de euro, iar tehnologia noului tramvai este realizată de o companie americană.

Dotările noului tramvai

Astfel, vehiculul va fi dotat cu ultima tehnologie de detectare a obstacolelor, astfel încât tramvaiul să poată frâna în siguranță în caz de intrare a unui pieton sau a unei mașini în perimetrul de siguranță. Tramvaiul va fi dotat cu camere de supraveghere video care vor putea număra pasageri și va avea avea instalația de climatizare asistată cu ozonificare, ce va putea să elimine virușii și bacteriile, protejând asfel călătorii.

Un tip de instalație de climatizare care se regăsește și pe stația spațială. Condițiile pentru vatman vor fi și ele de ultimă generație: ergonomia scaunului și dispunerea comenzilor vor fi astfel încât să ușureze manevrabilitatea conducătorului vehiculului, informează sursa citată.

Vor sosi și tramvaiele produse la Astra Vagoane Călători Arad

Alte 100 de tramvaie, de această dată cu o lungime de 36 de metri, vor sosi în Capitală de la Arad, tot în următorii patru ani de zile. La începutul lunii septembrie, după îndelungi tergiversări, Primăria Municipiului București a trimis către Asocierea Astra Vagoane Călători (România) – CRRC Qingdao Sifang (China) comunicarea oficială privind rezultatul procedurii de atribuire „Achiziționarea a 100 de tramvaie”. Contractul are o valoare de 840.882.207,000 lei fără TVA, de unde rezultă un preț unitar de 8.408.822,00 lei fără TVA.

Tramvaiele produse la Astra Vagoane Călători Arad au fost preferate, în urma licitațiilor, de mai multe municipalități din România – cum ar fi Cluj-Napoca, Oradea, Arad și Galați – și sunt echipate cu ultimele dotări de siguranță și confort în domeniu. Potrivit contractului ce va fi semnat, prototipul va trebui fabricat şi să-l prezentat într-un termen de 15 luni – 12 luni fabricaţia și trei luni omologarea. Apoi, vor fi livrate câte patru tramvaie pe lună, anunță clubferoviar.ro.

Exit mobile version