- Primul Tronson al Autostrăzii care leagă Moldova de Transilvania va fi construit de un român.
- Secțiunea 3, Leghin-Târgu Neamț, a fost câștigată la licitație și va fi, practic, primul tronson din PNRR de pe A8.
- Valoarea ofertată este de 1,56 miliarde de lei, față de cei circa 2 miliarde estimați la licitație.
Primul Tronson al A8, autostrada care leagă Moldova de Transilvania, va fi construit de un român. Secțiunea 3, Leghin-Târgu Neamț, a fost câștigată la licitație și va fi, practic, primul tronson din PNRR de pe A8.
Licitația pentru proiectarea și execuția Secțiunii 3 din Autostrada A8 a fost câștigată de UMB. Valoarea ofertată este de 1,56 miliarde de lei, față de cei circa 2 miliarde estimați la licitație. Tronsonul Leghin-Târgu Neamț va fi primul tronson din PNRR de pe A8 care va intra în construcție, dacă lucrurile nu vor fi prelungite prin contestații. Aceste lucrări vor trebui finalizate complet în 2026, altfel nu vor beneficia de finanțarea alocată. Dacă va semna contractul, UMB va avea la dispoziție șase luni pentru proiectare și 24 de luni pentru construcția celor 29,91 de km, ai acestei secțiuni. Contractul mai prevede 13 poduri, 11 pasaje, 2 viaducte, 4 spații de servicii și un Centru de Întreținere și Coordonare.
La momentul actual, România are oficial circa 40 de kilometri de drum expres veritabili, asta după ce anul trecut s-a deschis traficul pe bucata din DE12, care ocolește Balșul și Slatina. Tronsonul 3 care măsoară cam 31,7 km, va fi gata până la finalul anului, iar circulația va fi deschisă cu o descărcare provizorie la Colonești, acolo unde drumul expres va trece pe sub DN65, iar Tronsonul 4, în lungime de 31,82 km trebuie finalizat și dat în circulație anul viitor. La ora actuală, lucrările se apropie de 25%. În total, Drumul Expres Craiova – Pitești va avea 121 de kilometri lungime. În prezent, doar pe o treime se poate circula, restul fiind în diferite stadii de realizare.
Citește și