- Autostrada Sibiu-Piteşti e investiţie prioritară în 2021, promite premierul Cîţu
- Din 124 de kilometri, doar 54 sunt momentan în construcţie
- România insistă pe transportul pe camion, Vestul a trecut pe tren
Opt miliarde de lei în plus la investiţiile de anul acesta. Este promisiunea premierului Florin Cîţu, care a dat ieri primele date din bugetul pentru 2021. Autostrada uneşte Piteştiul de Sibiu, oraşul preşedintelui Iohannis.
„Prioritatea este în buget şi sunt sumele acolo alocate Autostrada Sibiu-Piteşti. Sunt iarăşi acolo, aproape 2 miliarde, din ce am văzut, pentru modernizarea căilor ferate”, a spus premierul.
Autostrada Piteşti-Sibiu este extrem de importantă pentru economia românească, deoarece reprezintă principala poartă de acces către partea de sud a ţării. La Piteşti este uzina Dacia, care reprezintă 3% din PIB, iar la Craiova e uzina Ford.
În total, autostrada Sibiu-Piteşti va avea aproape 124 de kilometri împărţiţi în cinci secţiuni. Momentan se lucrează doar pe două dintre ele, adică la 45 de kilometri.
„Economia României are nevoie şi de investiţii masive în calea ferată, deoarece Europa de vest în prezent se concentrează extrem de mult pe transportul feroviar, tocmai pentru a reduce pe cât posibil amprenta de carbon. Astfel încât, dacă noi încă insistăm pe transportul pe camion, pe transportul rutier, Europa de Vest deja a trecut pe tren. Trebuie şi noi să recuperăm acest decalaj, iar noi nu putem recupera un decalaj cu un tren care merge cu o viteză medie de 20 de km pe oră”, spune Bogdan Alecu de la Ziarul Financiar.
România are mai puţin de 1.000 de kilometri de autostradă, iar de la intrarea în Uniunea Europeană nu am construit mai mult de 50 de kilometri de autostradă, în medie, pe an.