- Un șef de stație din orașul vecin Larissa, care era de serviciu în momentul accidentului, a fost acuzat săptămâna aceasta de punerea în pericol a vieții și perturbarea transportului public.
- Șeful de gară, al cărui nume nu poate fi dezvăluit în conformitate cu legislația greacă, a apărut duminică în fața unui magistrat.
- Avocatul său a solicitat sâmbătă un termen suplimentar pentru a răspunde acuzațiilor, ca urmare a unor noi informații referitoare la acest caz.
Ciocniri au izbucnit pentru scurt timp între poliție și un grup de manifestanți în Atena, duminică, în marja protestului a mii de studenți și de lucrători feroviari față de cel mai mortal accident feroviar din Grecia din istoria recentă. Un mic grup de protestatari a aruncat cu bombe cu benzină în poliție, care a răspuns cu gaze lacrimogene și grenade paralizante. Manifestanții s-au dispersat apoi pe străzile din apropiere.
Cel puțin 57 de persoane au fost ucise și zeci au fost rănite marți, când un tren de pasageri cu peste 350 de persoane la bord s-a ciocnit cu un tren de marfă pe aceeași linie ferată în centrul Greciei. După protestele din ultimele trei zile din întreaga țară, aproximativ 10.000 de studenți, lucrători feroviari și grupuri afiliate la partide de stânga s-au adunat duminică într-o piață din Atena pentru a-și exprima compasiunea pentru viețile pierdute și pentru a cere standarde mai bune de siguranță în rețeaua feroviară.
„Această crimă nu va fi uitată”, au strigat protestatarii în timp ce lansau baloane negre pe cer. Pe o pancartă scria: „Politicile lor au costat vieți omenești”. Trenul, care călătorea de la Atena la orașul Salonic din nordul țării, era plin de studenți universitari care se întorceau după un weekend prelungit de vacanță. Dezastrul a declanșat o revărsare de furie, precum și o atenție sporită asupra standardelor de siguranță.
Lucrătorii feroviari, care și-au pierdut și ei colegii în accident, au organizat de miercuri greve rotative pentru a denunța reducerile de costuri și investițiile insuficiente în infrastructura feroviară, o moștenire a crizei debilitante a datoriilor din Grecia din 2010 până în 2018.
Guvernul premierului Kyriakos Mitsotakis a dat vina pe o eroare umană pentru prăbușire. Cu toate acestea, Mitsotakis a declarat duminică că eroarea umană nu ar trebui să abată atenția de la responsabilitățile unei rețele feroviare care suferă de mult timp.