• În România ajung second-hand-urile care poluează și îngreunează traficul.
  • Bogdan Alecu, ZF: ,,Europa ar trebui să aibă propriul program Rabla, subvenție dacă pot spune așa, să încurajeze reciclarea mașinilor vechi, pentru ca acestea să nu mai ajungă în țări din europa de Est.”
  • Alecu: ,,Vedem cum vânzarea de mașini electrice s-a dublat an de an în ultimii 3 ani, dar acest lucru s-a întâmplat cu o subvenție de 10.000 de euro.”

Îți place în Europa și spui că vrei o țară ca afară. Dar afară nu e ca în România, care a devenit coșul de gunoi al Europei pentru mașini. Vin aici toate second-hand-urile care poluează și îngreunează traficul.
Te afectează, pentru că ești obligat să respiri toată poluarea care vine de la mașinile vândute de samsari.

Ce poți face? Cam nimic, doar să speri că se va face primăvară și la tine în țară.

Bogdan Alecu, ZF, a vorbit pe acest subiect la Aleph News: ,,Europa ar trebui să aibă propriul program Rabla, subvenție dacă pot spune așa, să încurajeze reciclarea mașinilor vechi, pentru ca acestea să nu mai ajungă în țări din europa de Est sau în țări de lumea a treia unde să polueze, pentru că la finalul vieții orice mașină poluează prin intermediul uleiului de motor, lichidului de frână etc.”

Recomandări

PUTIN DISCUTĂ CU FICO
BIBI AMENINȚĂ REBELII HOUTHI
CIOLACU: AVEM COALIȚIE
FONTANA DI TREVI SE REDESCHIDE
ZELE CREDE-N ADERARE
NEGOCIERI FĂRĂ SFÂRȘIT

Ce ar trebui să facă România

În primul rând Registrul Auto Român ar trebui să investigheze foarte bine situația parcului auto. O mașină veche presupune costuri de mentenanță ridicate. Iar cine plătește 500 de euro pe o mașină, e clar că nu va avea 2000 de euro să îi asigure mentenanța. În plus, subvenția Rabla pentru mașina electrică nepoluantă ar putea merge țintit.

,,Vedem cum vânzarea de mașini electrice s-a dublat an de an în ultimii 3 ani, dar acest lucru s-a întâmplat cu o subvenție de 10.000 de euro. Iar noi dăm 10.000 de euro și pentru o mașină produsă în China, care nu are nicio legătură cu industria sau piața locală. Oferim 10.000 de euro și pentru o mașină de lux de peste 100.000 de euro, unde semnificația bonusului reprezintă10% cel mult„, a adăgat Alecu.

Adrian Mitrea conduce o mașină electrică. El și întreaga lui familie. Cu 500 de lei încarcă mașinile
cu care face în medie 3.000 de kilometri și își asigură electricitatea în casă lunar.

Adrian Mitrea: ,,Cu Rabla și rabla Plus parcul auto se mai împrospătează

,,Nu vreau să îmi imaginez cum ar sta parcul auto fără programul Rabla și rabla Plus. Cu siguranță mult mai rău. Chiar și așa, cu existența acestor programe Rabla și rabla Plus reușim să mai împrospătăm parcul auto. Mașinile electrice în acest moment sunt într-o poziție de piață un pic avantajoasă lor și avantajoasă clienților care vor așa pentru că toți productării auto importanți împing mașinile electrice în față să le vândă și să le iasă media de emisii la nivel european pe an.

După ce a văzut singur câtă economie face folosind mașina smart, Adrian a ajuns la concluzia că nu s-ar mai întoarce niciodată la mașini pe combustie. Mare parte din costul mașinii și-l recuperează din diferența dintre costul electricității și costul benzinei sau motorinei.

,,Însănătoșirea parcului auto durează niște ani. Foarte mulți ani din păcate dar doar așa , punând mașini electrice pe stradă cât mai multe, văzând că ele nu mai sunt ceva exotic, nu sunt o curiozitate a naturii sau ceva de genul ăsta, oamenii iau contact cu ele, văd că se poate, își fac și niște calcule economice și văd că să exploatezi o mașină electrică e undeva între 3 și 5 ori mai ieftin decât o mașină pe combustie similară. Mulți dintre membrii familiei nu ar mai conduce niciodată altceva. Viața cu mașina electrică nu e foarte grea.”