• Ciolacu a declarat că România va adera complet la 1 ianuarie.
  • Eliminarea controalelor la frontiere va reduce costurile logistice și va stimula comerțul.
  • Turismul va crește iar integrarea în piața unică va spori competitivitatea economiei.

Aderarea României la spațiul Schengen, planificată pentru 1 ianuarie 2025, va aduce beneficii economice semnificative.

Eliminarea controalelor la frontiere va reduce costurile logistice și va stimula comerțul, contribuind la creșterea PIB-ului.

Investitorii străini vor avea mai multă încredere, ceea ce va atrage noi investiții directe. Turismul va crește datorită simplificării călătoriilor, iar integrarea în piața unică europeană va spori competitivitatea economiei românești.

Recomandări

ZELE CREDE-N ADERARE
NEGOCIERI FĂRĂ SFÂRȘIT
UNDE TE DISTREZI ÎN PARIS
SUSPECTUL E ARESTAT
TRUMP AMENINȚĂ PANAMA
FRANȚA ȚINE DOLIU

Ce sectoare câștigă cel mai mult după această integrare completă în spațiul Schengen? 

„În primul rând, sectorul transportelor, pentru că se putea transporta mai repede mărfurile și oamenii, ceea ce va lăsa, până la urmă, câștiguri mai mari companiilor respective.

În al doilea rând, vor fi producătorii auto, și aici mă refer la Dacia și la Ford, și companiile care fac componente auto și care își vor transporta mai repede marfa pe piața vestică. 

Să ne gândim că acum, când nu suntem în Schengen, un autocar sau un tir poate să stea cel puțin 5-6 ore, dacă nu chiar zile, în vamă, ceea ce se traduce prin niște posturi suplimentare, atât pentru firma de transport, cât și pentru producători în sine. 

După aceea vom vedea, dacă avem porțile deschise, dacă reușim să ne facem infrastructura liberă, și să avem infrastructură, pentru că nu avem până acum o autostradă ca să traversezem un pic, atunci vom vedea un flux mai mare de mărfuri.

Atât mărfuri care intră în portul Constanța și se duc în Europa de Est cât și dinspre Europa de Est. Dar repet, dacă la 1 ianuarie intrăm în Schengen, cel mai probabil, după aia următorul pas trebuie să fie autostrada peste munte”, a declarat Cristian Hostiuc, director editorial ZF, pentru Aleph News.

Citește și