• Dmytro Senik a declarat că securitatea alimentară globală este în pericol deoarece invazia Rusiei în Ucraina a oprit exporturile de cereale din Marea Neagră ale Kievului, provocând penurii generalizate şi creşterea preţurilor.
  • Ucraina este al patrulea mare exportator de cereale din lume şi spune că are aproximativ 30 de milioane de tone de cereale depozitate, pe care încearcă să le exporte pe cale rutieră, fluvială şi feroviară.
  • Ucraina se află în discuţii cu statele baltice pentru a adăuga un al treilea coridor pentru exporturile de alimente, a declarat Senik.

Ucraina a stabilit două rute, prin Polonia şi România, pentru a exporta cereale şi a evita o criză alimentară globală, dar blocajele au încetinit livrările, a declarat duminică ministrul adjunct de externe de la Kiev, citat de Reuters.

Dmytro Senik a declarat că securitatea alimentară globală este în pericol deoarece invazia Rusiei în Ucraina a oprit exporturile de cereale din Marea Neagră ale Kievului, provocând penurii generalizate şi creşterea preţurilor.

Ucraina este al patrulea mare exportator de cereale din lume şi spune că are aproximativ 30 de milioane de tone de cereale depozitate, pe care încearcă să le exporte pe cale rutieră, fluvială şi feroviară.

Recomandări

CIOLACU: „RO ESTE INSTABILĂ”
INTERSTELLAR ARE SUCCES
BITCOIN INTRĂ ÎN LUX
DAC-AȘ FI PREȘEDINTE...
CE URMĂREȘTE RUSIA?
NOI AUDIERI LA TIKTOK

Ucraina se află în discuţii cu statele baltice pentru a adăuga un al treilea coridor pentru exporturile de alimente, a declarat Senik.

Oficialul ucrainean dă mai multe detalii

El nu a oferit detalii despre cât de mult grâu a fost deja transportat sau va fi transportat prin aceste rute.

Aceste rute nu sunt perfecte pentru că se creează anumite blocaje, dar facem tot posibilul să le dezvoltăm”, a declarat el pentru Reuters, în marja unui summit asiatic de securitate din Singapore.

Sistemul feroviar ucrainean funcţionează pe un ecartament diferit de cel al vecinilor europeni, cum ar fi Polonia, astfel încât cerealele trebuie să fie transferate în trenuri diferite la graniţă, unde nu există multe facilităţi de transfer sau de depozitare.

Redirecţionarea cerealelor către România implică transportul pe calea ferată către porturile de pe Dunăre şi încărcarea încărcăturilor pe barje pentru a fi transportate spre portul Constanţa, un proces complex şi costisitor.

Moscova, care numeşte războiul o operaţiune militară specială şi neagă că a lovit ţinte civile şi agricole, acuză sancţiunile occidentale asupra Rusiei şi minele maritime puse de Ucraina pentru scăderea exporturilor de alimente şi creşterea preţurilor globale.