• Defecțiunea sistemului GSMR provoacă întârzieri și anulări în rețeaua feroviară britanică.
  • Pasagerii pot solicita rambursări pentru întârzieri de peste o oră.
  • Serviciile către aeroporturi, inclusiv Heathrow, sunt grav afectate.

Pasagerii din Marea Britanie sunt avertizați că o „defecțiune la nivel național” afectează serviciile feroviare din întreaga rețea în această dimineață, scrie Sky News.

National Rail a declarat că problema afectează „sistemul de comunicare utilizat între mecanicii de locomotivă și semnalizatori”.

„Trenurile din întreaga rețea sunt nevoite să își înceapă călătoriile mai târziu din cauza acestei defecțiuni, iar unele pot fi, de asemenea, supuse anulării sau modificării”, a declarat acesta.

Recomandări

POLONIA SPRIJINĂ UCRAINA
META PICĂ
PREZIDENȚIALELE RĂMÂN ANULATE
STARE DE URGENȚĂ ÎN MOLDOVA
CHINA SCHIMBĂ TACTICA
NOI LEGI ÎN IRAN

Defecțiunea este cauzată de o defecțiune la sistemul radio GSMR, care permite comunicarea între mecanicii de locomotivă și operatorii de semnalizare.

Această problemă „este în curs de investigare”, a declarat National Rail.

Compania a declarat că se așteaptă ca întârzierile care afectează unele dintre serviciile sale să dureze până la prânz.

Publicând o actualizare pe rețelele de socializare, a declarat că serviciile din rețeaua Gatwick Express, Great Northern, Southern și Thameslink pot fi anulate, întârziate cu până la 15 minute sau revizuite.

Serviciile către aeroportul Heathrow pe linia Elizabeth au fost afectate, pasagerii fiind rugați să aștepte următorul tren disponibil.

Celor care folosesc ScotRail li se permite acum să călătorească pe „orice rută rezonabilă” din cauza problemei.

South Western Railway a informat, de asemenea, pasagerii că serviciile sale ar putea avea întârzieri.

GSMR este conceput pentru a permite mecanicilor de locomotivă și semnalizatorilor să comunice digital în orice moment, inclusiv în timp ce trenurile se află în tuneluri sau în zone în care sistemele analogice nu funcționează.

Sistemul a fost implementat pentru a spori siguranța și a reduce costurile prin înlocuirea unui mozaic de sisteme tradiționale costisitoare și ineficiente.

Pentru cei care doresc să obțină despăgubiri, National Rail i-a sfătuit pe clienți să păstreze biletele de tren și să noteze călătoria, deoarece ambele ar putea sprijini orice cerere.

Helen Dewdney, un expert în drepturile consumatorilor care administrează site-ul The Complaining Cow, a declarat că pasagerii au dreptul la o rambursare de 50% pentru o întârziere mai mare de 60 de minute.

Un pasager care călătorea de la Portsmouth la Basingstoke la ora 6.32 a declarat că a trebuit să plătească 54 de lire sterline pentru un taxi prin Uber, deoarece este prima săptămână a noului său loc de muncă.

Matthew a declarat pentru Sky News că va cere banii înapoi de la South Western Railway.

Citește și