• Aproximativ 1000 de cadre didactice din Dolj învaţă să lucreze online
  • Programul de formare a dascălilor a început pe 11 august, iar un curs durează o săptămână
  • Şcoala va începe pe 14 septembrie, dar încă nu se ştie dacă orele vor fi online sau copiii vor veni la şcoală

Tehnologia este marea provocare a dascălilor. Cu mai puţin de o lună înainte de a începe şcoala, sute de cadre didactice din Dolj încearcă să înveţe cum să creeze o întâlnire pe “google meet” şi chiar cum să pună „un emoticon” într-un mesaj. Asta pentru a putea preda online.

Pentru copilul tău sunt, probabil, lucruri banale, dar pentru Irina Vlad, de exemplu, nu este deloc uşor. Are aproape 60 de ani, iar din toamnă îi va învăţa „carte” pe copiii de clasa zero. În “ lumea virtuală”, însă mizează pe ajutorul celor mici.

Pe ajutorul elevilor şi al părinţilor se bazează şi Alina Ciucă. Este unul dintre formatorii care-i instruiesc acum pe dascăli în lumea aplicaţiilor online. Într-o săptămână trebuie să înveţe aproximativ 40 de profesori cum să predea de la distanţă.

Recomandări

PUTIN DISCUTĂ CU FICO
BIBI AMENINȚĂ REBELII HOUTHI
CIOLACU: AVEM COALIȚIE
FONTANA DI TREVI SE REDESCHIDE
ZELE CREDE-N ADERARE
NEGOCIERI FĂRĂ SFÂRȘIT

“ Faceţi click pe inimioară ca să le şi vedeţi, vă alegeţi unul dintre ei sau mai mulţi, copiem mesajul, şi acum ar trebui să-l plasăm acolo unde ne dorim: pe temă, pe mesaj.”, le explică formatorul profesorilor cum să pună emoticoane. 

Irina Vlad încearcă să intre pe platformă, însă nu reuşeşte. O ajută o colegă. “ Eu dădeam pe WhatsApp…De ce îmi apare ăsta aici?…/ De ce nu intri pe google meet?/ Păi, nu…Aşa intram eu, pe google chrome, aşa ştiu.”

“ Toate sunt foarte grele. Chiar şi acum sunt la un curs cu activitatea asta digitală şi stau cu colega mea pentru că multe lucruri nu le ştiu. Vreau să le învăţ, dar este foarte greu, la 60 de ani, să înveţi lucruri pe care trebuia să le înveţi, eu ştiu, mult mai dinainte.(…) Învăţământul adevărat se face fată-n faţă.”, spune Irina Vlad, învăţătoare.

Indiferent de abilităţi şi bariere tehnologice, profesorii îşi doresc să se alfabetizeze cu softurile. “ Deşi nu ştiu cum să fac, eu încep dacă mă ajutaţi.”, cere ajutorul un alt dascăl. 

“ Unii reuşesc mai repede, sunt mai creativi, aplică mai multe instrumente. Alţii merg un pic mai încet, însă, pas cu pas, îi mai ajută şi elevii, cu siguranţă, 14 septembrie găseşte elevii şi profesorii mai pregătiţi pentru aceste mediu online.”, a explicat Alina Ciucă, formator.