• Din CCR pleacă 2 juriști străluciți, pe civil și pe penal. Nu știu dacă Pivniceru sau Morar au ascultat de vreo comandă politică, mă îndoiesc”
  • „Dacă pui un yes man sau pe cineva slab, te descalifici. În CCR contează doar cât de bun ești”
  • „Cu cât sunt mai multe dosare la CCR, cu atât starea democrației este mai mică”
  • „M-am îngrozit ce a descoperit Valeriu Nicolae când a scanat Parlamentul României cu privire la școli”
  • „Frumusețea e că au votat după 6 ani ordonanța Prună iar apoi au atacat-o la CCR”

Calitativ, CCR actual a funcționat mai bine. Deciziile CCR trebuie să fie convingătoare juridic. Cu cât sunt mai multe dosare la CCR, cu atât starea democrației este mai mică. CCR s-ar fi băgat mai puțin dacă nu era sesizată atât de mult. La CCR au fost enorm de multe conflicte juridice de natură constituțională. Autoritățile statului nu și-au știut rolul constituțional. Este grav când nu îți știi mandatul constituțional ca șef de instituție. Într-o țară normală nu orice se adoptă în Parlament se atacă la Curte, trebuie discernământ. Legiferarea în România este din ce în ce mai slabă. Este vorba de câtă școală mai știm și mai facem în România. Dacă nu știm, nu trebuie să ne băgăm pe funcții publice de răspundere. M-am îngrozit ce a descoperit Valeriu Nicolae când a scanat Parlamentul României cu privire la școli. Din CCR pleacă 2 juriști străluciți, pe civil și pe penal. Nu știu dacă Pivniceru sau Morar au ascultat de vreo comandă politică, mă îndoiesc. Cu cât știi mai multă carte, ai niște hotărâri care vor sta în picioare și peste 10 ani. Cu cât nu știi suficientă carte, vom avea hotărâri pe care nici ei nu le vor înțelege. Scrie în Constituție că în CCR trebuie să fie oameni extrem de bine pregătiți profesional. Dacă în 2022, România nu-și cunoaște valorile cele mai mari din domeniul juridic, putem stinge lumina. Nu sunt mulți juriști în România care sunt top valori. Dacă numești un om care știe carte nu va face lucruri rușinoase”, a declarat Georgiana Iorgulescu, director executiv al Centrului pentru Resurse Juridice din România, în emisiunea OFF/OnTheRecord, pe Aleph News.

Totul depinde de buna credință a partidului. Dacă pui un yes man sau pe cineva slab, te descalifici. Dacă numești magistrați, nu înseamnă neapărat că sunt și buni. În CCR, contează doar cât de bun ești. Sunt și judecători, avocați și profesori extraordinar de buni, dar nu sunt legați de partide. În CCR sunt toate materiile, sunt drepturile și libertățile, trebuie să știi CEDO, CJUE, limbi străine. Nici persoană care are o suspiciune e bine să nu intre pe funcții înalte. Ne pronunțăm cu mare voioșie ca națiune pe lucruri pe care nu le știm”, spune aceasta referindu-se la nominalizările pentru 3 posturi de judecător CCR care trebuie făcute de către Președinție, Camera Deputaților și Senat până la sfârșitul lunii pentru instanța constituțională.

Frumusețea e că au votat ordonanța iar apoi au atacat-o la CCR. Centrul de interceptări al SRI se bucură de legalitate doar dacă se ocupă exclusiv de siguranță națională. Dacă vreți să interceptați, faceți-vă ceva la lumină. Oricâtă carte ai știi, acolo e un adevăr juridic imbatabil și decizii ale CEDO, va fi foarte greu de schimbat. Toți judecătorii din penal de la ÎCCJ știu asta. Inclusiv judecătorii care dau mandate pe siguranță națională. Interceptările în România n-ar trebui să fie monopolul unei unități militare, trebuie să fie într-o instituție autonomă, civilă. Pentru SRI e mai sănătos ca fiecare să aibă determinat exact spațiul în care poate să lucreze. Trebuie să vezi ce-ți face bine, ție ca SRI și României. Să o spunem foarte răspicat: acest status quo pe interceptări a fost acceptat de justiție”, afirmă Georgiana Iorgulescu, vorbind de declararea ca neconstituțională a celebrei „Ordonanțe Prună” și a legii de aprobare a ordonanței.

Recomandări

PUTIN DISCUTĂ CU FICO
BIBI AMENINȚĂ REBELII HOUTHI
CIOLACU: AVEM COALIȚIE
FONTANA DI TREVI SE REDESCHIDE
ZELE CREDE-N ADERARE
NEGOCIERI FĂRĂ SFÂRȘIT

Ce lucruri grave s-au petrecut de intri în viața privată a unei peroane pe siguranță națională și prelungești mandatele? Problema este câte prelungiri s-au dat. Dacă persoana e atât de periculoasă pentru siguranța națională, se regăsește totul într-un dosar penal? Cu siguranță n-avem 3000 de teroriști în România”, a declarat Iorgulescu vorbind de lipsa filtrului de control al ÎCCJ pe mandatele de securitate națională.

SRI n-are nicio treabă să monitorizeze inculpații. Poliția poate supraveghea doar legal. Unele instanțe din țările europene unde sunt fugiți inculpații refuză extrădările. Unii au fost privați de dreptul la un proces echitabil. Pe mine mă interesează recuperarea prejudiciilor. Dar recuperarea prejudiciilor este o încrengătură între Parchet și Fisc”, a spus Georgiana Iorgulescu, directorul executiv al Centrului pentru Resurse Juridice din România, în emisiunea OFF/OnTheRecord, pe Aleph News, referindu-se la fuga inculpaților celebri din România.