Reputația berii în România a crescut cu peste 6 procente din 2018 în 2020, arată un studiu realizat în 29 de state europene de asociația Berarii europeni. Conform acestuia, și pasiunea femeilor pentru bere a cescut în România.

Potrivit studiului Reputation RepTrak Pulse realizat în 29 de state europene, dintre toate categoriile de băuturi alcoolice analizate în studiu, berea și industria berii se bucură de cea mai bună reputație în țara noastră și în Polonia.

„Sărbătorim dragostea românilor pentru bere printr-o îmbunătățire semnificativă a performanței tuturor factorilor de reputație, cu rezultate foarte bune în special la indicatorii legați de autenticitate și calitate, precum și la cei referitori la gust și varietate: istorie îndelungată, calitatea ingredientelor naturale din care este fabricată, gust excelent, gama variată de produse, alegerea perfectă pentru orice ocazie, momente bune cu prietenii”, se arată într-un comunicat al asociației Berarii României.

Recomandări

CANDIDATUL COALIȚIEI
UK STĂ RĂU LA ECONOMIE
UNDE SCHIEZI?
CINE CONDUCE ROMÂNIA
CIOLACU RĂMÂNE PREMIER
CINE CONDUCE ROMÂNIA?

Conform acestuia, deși berea continuă să aibă mai mulți adepți din rândul bărbaților, din ce în ce mai multe femei apreciază această băutură. „Categoria și-a îmbunătățit reputația în ultimii doi ani cu 8 puncte, ajungând la o favorabilitate de 79, pe o scală de la 0 la 100. La nivel european, România se situează în top 3 în ceea ce privește reputația de care se bucură berea printre femei”, se mai arată în comunicat.

„Berea este o băutură potrivită atât pentru bărbați, cât și pentru femei. De aceea, ne bucură să vedem că reputația berii în rândul femeilor crește semnificativ și că se apropie de nivelul de favorabilitate înregistrat în rândul bărbaților. Aceasta arată că în ultimii ani producătorii de bere și-au adaptat portofoliile de produse la preferințele și gusturile tuturor categoriilor de consumatori”, a declarat Julia Leferman, director general al asociației Berarii României.

România se situează în top trei între țările europene atunci când vine vorba despre cultura moderației în consumul de bere.

Și reputația producătorilor de bere din România a crescut cu aproape 8 puncte în 2020 față de 2018.

Reputation RepTrak Pulse este un studiu cu reprezentativitate națională, realizat online, pe 520 de respondenți în cazul României. La nivel european, cercetarea se desfășoară la fiecare 2 ani, începând cu 2016. Datele celui mai recent studiu au fost colectate în octombrie 2020, într-un moment în care se aplicau noi restricții în toată Europa.