- Interzicerea telefoanelor crește notele la examene în UK.
- Guvernul britanic sprijină practica fără telefoane în școli.
- Studiul făcut de Policy Exchange arată note mai mari când sunt restricții.
Elevii care au pus deoparte telefoanele la școală, în Marea Britanie, au avut note mai mari la examene. Un studiu făcut de Policy Exchange la 400 de școli arată beneficiile reglementării telefoanelor în școli. Elevii care nu le folosesc în timpul orelor sunt mai performanți și mai liniștiți.
Advertisment
Raportul think-tank-ului Policy Exchange arată o legătură clară între interzicerea telefoanelor mobile în școli și îmbunătățirea performanțelor academice. Elevii din școlile unde telefoanele sunt strict interzise sau închise în dulapuri pe durata zilei școlare au obținut cu unul până la două puncte la nota la examenele GCSE, la final de gimnaziu. Studiul a fost realizat cu răspunsuri la 800 de solicitări de informații de la școli din întreaga Marea Britanie, din care 407 au răspuns parțial sau complet.
Ce impact are interzicerea telefoanelor asupra evaluărilor școlilor?
Școlile care aplică o interdicție efectivă asupra telefoanelor mobile sunt mai mult decât dublu de predispuse să fie evaluate ca „excepționale” de către Ofsted, conform aceluiași studiu. Acesta sugerează că interzicerea telefoanelor nu doar că îmbunătățește performanța academică, dar contribuie și la un mediu de învățământ superior calitativ, recunoscut de organismele de evaluare educațională.
Recomandări
Ce măsuri suplimentare sugerează raportul?
Raportul Policy Exchange recomandă ca directorii de școli să implementeze interdicții efective asupra telefoanelor mobile, cerând elevilor să le depoziteze în dulapuri pe durata zilei școlare. Secretarul Educației, Gillian Keegan, sprijină această abordare, subliniind că telefoanele mobile distrag atenția elevilor și împiedică procesul educațional. În plus, unele școli au adoptat măsuri radicale, cum ar fi introducerea unei zile școlare de 12 ore pentru a limita utilizarea telefoanelor, demonstrând un angajament puternic pentru îmbunătățirea focusului și a comportamentului elevilor.
Ce metode de succes se aplică în UK când vine vorba de telefoane?
Andrew O’Neill, director la All Saints Catholic College din vestul Londrei, a introdus o zi școlară de 12 ore pentru a reduce dependența elevilor de smartphone-uri. Acest program, care nu este obligatoriu, include activități de la micul dejun până la cina de seară, combină studiul cu jocuri și alte forme de interacțiune socială. O’Neill, recunoscut ca Directorul Anului la Premiile Naționale de Predare Pearson 2022, spune că astfel le oferă elevilor „o mulțime de endorfine”, contribuind la bunăstarea lor generală și la o mai bună concentrare în timpul orelor de curs.
Citește și
- FOTO. Regele Charles s-a întors la angajamentele publice
- Alicia Keys a fost nominalizată la Premiile Tony 2024
- O lună de Schengen
Partenerii noștri