- Australia a început marți, demersurile pentru a determina Facebook și Google să plătească mijloacele de informare în masă, pentru conținutul de știri.
- Inițiativa mondială e menită să protejeze jurnalismul independent.
- Presa independentă este puternic afectată de monopolul giganților internetului.
Conform legilor care vor fi introduse miercuri în parlament, trezorierul Josh Frydenberg a spus că firmele Big Tech vor trebui să negocieze cât plătesc editorilor și radiodifuzorilor locali pentru conținutul care apare pe platformele lor. Dacă nu reușesc să încheie un acord, un arbitru numit de guvern va decide cât va trebui să plătească, scrie Reuters.
Advertisment
„Aceasta este o reformă uriașă, o premieră mondială, iar lumea urmărește ce se întâmplă aici în Australia”, a declarat Frydenberg reporterilor din capitala Canberra.
„Legislația noastră va contribui la asigurarea faptului că regulile lumii digitale reflectă regulile lumii fizice … și, în cele din urmă, ne vor susține peisajul media aici, în Australia.”
Recomandări
Legea echivalează cu cea mai puternică verificare a puterii pe piață a giganților tehnologici la nivel global și urmează trei ani de anchetă și consultare, ajungând în cele din urmă într-o dispută publică în august, când companiile americane au avertizat că ar putea înceta să-și ofere serviciile în Australia.
Întrebat despre amenințările anterioare făcute de Facebook, de a bloca conținutul de știri de pe site-ul său australian și despre amenințarea Google de a bloca principalul motor de căutare din Australia, Frydenberg a spus că „este un cod obligatoriu”, iar companiile ar fi „obligate prin lege … să îl respecte” .
În modificările aduse proiectelor de legislație anunțate la începutul acestui an, care ar putea aduce beneficii companiilor de tehnologie, versiunea finală a legii nu ar afecta conținutul de știri distribuit pe filiala Instagram a Facebook sau pe Youtube-ul, Google.
Dar Frydenberg a adăugat la lista companiilor media cu care giganții tehnologici trebuie să negocieze, spunând că vor fi incluse, radiodifuzorul public Australian Broadcasting Corp și radiodifuzorul public specializat SBS, alături de punctele de vânzare dominante din sectorul privat precum News Corp și Nine Entertainment Co Holdings Ltd.
Reprezentanții Google și Facebook nu au fost disponibili pentru comentarii, mai precizează Reuters.
Partenerii noștri