• Greutatea Cybertruck-ului depășește limita de 3,5 tone pentru permisele de conducere standard în Europa.
  • Au apărut întrebări despre legalitatea Cybertruck-ului înmatriculat recent în Republica Cehă.
  • Tesla nu a comentat asupra planurilor de modificare a Cybertruck-ului pentru piața europeană.
  • Vehiculul ar putea să nu îndeplinească standardele UE de siguranță pentru pietoni din cauza marginilor ascuțite.

Confuzie în Cehia cu privire la posibilitatea ca Cybertruck să poată fi condus în Europa.

Problema este pusă de activiștii cehi din cauza normelor stricte de siguranță rutieră care interzic marginile ascuțite și impun limitatoare de viteză pentru vehiculele care cântăresc mai mult de 3,5 tone atunci când sunt pline, conform The Guardian.

Preocupări de siguranță privind designul vehiculului

Unele campanii avertizează că marginile ascuțite și dimensiunea masivă a Cybertruck-ului prezintă riscuri pentru pietoni și alți utilizatori ai drumurilor. Reglementările europene interzic vehiculele cu suprafețe exterioare ascuțite pentru a proteja pietonii în cazul unei coliziuni.

Recomandări

NEGOCIERI APROAPE GATA
SUSPECTUL E ARESTAT
AVION DOBORÂT ÎN MARE
LARA NU VREA LA SENAT
SUA NU ÎNCHIDE GUVERNUL
ÎNCEP CONSULTĂRILE

Caroseria distinctivă din oțel a Cybertruck-ului ar putea să nu respecte aceste standarde fără modificări semnificative.

Câteva Cybertruck-uri au fost deja observate pe străzile europene în acest an, provocând temeri legate de siguranță.

Într-o scrisoare adresată Comisiei Europene și autorităților din Republica Cehă, unde înmatricularea unui Cybertruck a ridicat semne de întrebare cu privire la norme, grupările de campanie au solicitat ca Cybertruck-urile înmatriculate în UE să fie eliminate de pe drumurile publice.

Camionetele foarte supradimensionate sunt importate din ce în ce mai mult și aduc pericol pe străzile noastre”, a declarat James Nix de la organizația non-profit Transport & Environment, care a semnat scrisoarea.

Restricții de greutate și probleme de licențiere

În iulie, un Cybertruck cu o greutate fără încărcătură de 3,025 tone a fost înmatriculat în Republica Cehă. Acesta a fost modificat pentru a respecta normele de iluminare și pentru a proteja participanții la trafic de marginile sale ascuțite, dar vehiculul pare să nu respecte în continuare restricțiile de greutate.

În cazul în care ar transporta patru pasageri puțin mai grei sau ar transporta marfă, cum ar fi mobilă sau alte bunuri grele, ar cântări mai mult de 3,5 tone, care este pragul pentru vehiculele care au nevoie de un limitator de viteză.

Ministerul ceh al Transporturilor a declarat că toate vehiculele din categoria N1, în care a fost înmatriculat camionul, au rapoarte de greutate calculate pe baza formulelor din regulamentul UE din 2018. Cu toate acestea, datele vehiculului furnizate de minister arată că Cybertruck nu respectă formulele atunci când transportă patru pasageri.

Cybertrucks prezintă pericole acute și nu respectă standardele europene”, a declarat Nix. „Pentru a-i proteja pe ceilalți participanți la trafic, i-am cerut ministrului să suspende Cybertruck-ul de pe străzile publice” până când acesta va fi revizuit.

Revizuirea reglementărilor?

În SUA, Cybertruck a fost afectat de probleme de siguranță care au determinat Tesla să retragă toate vehiculele în aprilie. Tesla nu a răspuns la solicitările de comentarii, scrie The Guardian.

În scrisoare, activiștii din domeniul transporturilor au afirmat că nu există nicio modalitate legală de a înregistra un Cybertruck în UE, deoarece acesta „intră în conflict grav” cu normele europene de bază privind siguranța rutieră.

Aceștia au pus sub semnul întrebării caracterul adecvat al zonelor de deformare ale mașinii, capacitatea vehiculului de a accelera extrem de rapid și riscurile la care sunt expuși copiii din cauza vizibilității directe reduse.

Comisia Europeană a declarat că va avea nevoie de mai multe informații privind cerințele naționale și măsurile de siguranță pentru a evalua înregistrarea. Comisia intenționează să discute acest subiect cu autoritățile de omologare din statele membre în cadrul unei viitoare reuniuni privind punerea în aplicare.

Citește și