Trenul Gara de Nord-Aeroport are 600 de călători pe zi, deşi traficul pe Otopeni e de 10.000

Statia de tren Aeroportul Henri Coanda-Otopeni poate fi vazuta dupa deplasarea test efectuata de reprezentantii autoritatilor, de la Gara de Nord la Ortopeni, luni 21 septembrie 2020. EDUARD VINATORU / MEDIAFAX FOTO

Ministrul Transporturilor Cătălin Drulă susţine că, în avioanele care sosesc la Bucureşti, călătorii sunt anunţaţi că au la dispoziţie un tren cu care pot să ajungă în Gara de Nord. Aceasta este o parte din strategia cu care se încearcă atragerea de călători.

Cătălin Drulă spune că în ultima lună numărul călătorilor a crescut de la 200 la 600 zilnic.

„A crescut numărul de călători, a ajuns la aproape 600 zilnic, la un trafic prin Otopeni de 10.000 de pasageri zilnic. Nu e rău, dar vrem să creştem această cifră prin promovare. (…) A existat o prăbuşire completă a traficului. În lunile dinainte am avut 20% chiar şi 17% din traficul lui 2019. Pe de altă parte, pe vremuri de pandemie, oamenii s-au ferit de aglomeraţie, au vrut să urce în maşină, în orice caz doar cu un şofer de taxi, nu cu încă zeci de pasageri”, a declarat Cătălin Drulă.

Conform acestuia, o creştere a frecvenţei cu care circulă aceste trenuri, care acum este de 40 de minute, este posibilă.

„Din câte ştiu eu, fără investiţii majore, până la 2 pe oră, adică la 30 de minute; pentru o frecvenţă mai mare, la 20 de minute, cred că trebuie investiţii. Magistrala de care este legat este magistrala de Urziceni şi este simplă, trebuie linie dublă şi această dublare cred că ar permite un tren la 20 de minute. Am şi discutat cu CFR această creştere la 30 de minute, o să o şi putem pune în Mersul trenurilor de anul viitor”, a mai spus ministrul.

Acesta a vorbit şi despre Gara de Nord, pe care a numit-o un loc neprietenos. „Până la urmă şi asta e un motiv, mă întrebaţi de ce nu se foloseşte trenul de la Aeroport: Nu ajungi într-un loc foarte prietenos, asta e clar”.

Exit mobile version