• Trenurile pe ruta Gara de Nord – Aeroport Otopeni au început să circule de azi
  • Călătoria trebuie să dureze aproximativ 20 de minute, iar garniturile circulă la intervale de 40 de minute
  • Au apărut deja primele probleme, din cauza liniei comune pe care circulă și trenurile pe distanță lungă

Trenurile pe ruta Gara de Nord – Aeroport Otopeni au început să circule de azi, la intervale de 40 de minute, iar problemele nu au întârziat să apară. Este vorba despre un tren care trebuia să sosească în Gara de Nord la ora 8:16, dar care a ajuns abia la 8:45.

Problemele sunt cauzate de o eroare de planificare, pentru că 16 km din traseul spre Otopeni sunt comuni cu cei ai magistralei București – Galați, pe care circulă trenurile pe distanță lungă. Din cauza acestei situații, toate trenurile vor avea întârzieri.

Noua linie de cale ferată este abia a doua inaugurată în ultimii 30 de ani în România, după cei 5km dați în folosință acum 6 ani între Golenți și podul Noua Europă de lângă Calafat.

Recomandări

PUTIN DISCUTĂ CU FICO
BIBI AMENINȚĂ REBELII HOUTHI
CIOLACU: AVEM COALIȚIE
FONTANA DI TREVI SE REDESCHIDE
ZELE CREDE-N ADERARE
NEGOCIERI FĂRĂ SFÂRȘIT

În medie, o călătorie pănâ la aeroport ar trebui să dureze 20 de minute, spune CFR. Prețul unei călătorii este de 4 lei, iar trenurile circulă la un interval de 40 de minute.

Sindicalist CFR: „E mult mai rentabil să mergi cu trenul”

Viteza maximă ce poate fi atinsă este de 80km/h, iar pe o porțiune scurtă, de 100km/h. Distanța toatală între Aeroportul Otopeni și Gara de Nord este de 18,9 km.

„Dat fiind faptul că este prima secţie de cale ferată, pe o linie nouă şi cu o instalaţie nouă, au apărut aceste probleme tehnice, însă ele au fost deja identificate şi vor fi rezolvate în scurt timp. Dat fiind faptul că este prima secţie de cale ferată, pe o linie nouă şi cu o instalaţie nouă, au apărut aceste probleme tehnice, însă ele au fost deja identificate şi vor fi rezolvate în scurt timp”, a scris CFR într-un comunicat, după ce un tren a întâriziat 30 de minute, mai mult decât călătoria în sine.

„Știți că DN1 la un moment dat se înfundă, și faci și o oră, sau două ore. Și atunci e mult mai rentabil să mergi cu trenul, te urci la Gara de Nord și te duci la aeroport. E și mai sigur și știi că ajungi acolo, la aeroport”, a declarat Grigore Mare, sindicalist CFR.