- Comisia Europeană a cerut reţelelor de socializare, printre care Facebook şi TikTok, să ia măsuri împotriva postărilor deepfake, care sunt generate cu inteligenţa artificială.
- Solicitarea Comisiei Europene prevede etichetarea clară a publicităţii politice şi reducerea ,,viralităţii conţinutului” care ameninţă integritatea alegerilor europene din această vară.
- Alegerile europene vor avea loc între 6 şi 9 iunie.
Comisia Europeană a cerut reţelelor de socializare, printre care Facebook şi TikTok, să ia măsuri împotriva postărilor deepfake, care sunt generate cu inteligenţa artificială, înaintea alegerilor europarlamentare din luna iunie, scrie Deutsche Welle.
Solicitarea Comisiei Europene prevede etichetarea clară a publicităţii politice şi reducerea ,,viralităţii conţinutului” care ameninţă integritatea alegerilor europene din această vară.
Organul executive al UE a publicat un regulament care să vină în sprijinul site-urilor de socializare înainte de alegerile din vară, după ce Bruxelles-ul a devenit deosebit de îngrijorat de impactul ,,manipulării” şi ,,dezinformării” ruseşti asupra alegerilor europene.
Comisia a declarat că cele mai mari platforme de socializare ar trebui „să evalueze şi să atenueze riscurile specifice legate de inteligenţa artificială, de exemplu prin etichetarea clară a conţinutului generat de inteligenţa artificială”, cum ar fi deepfake-urile.
Executivul UE a adăugat că publicitatea politică ,,ar trebui să fie etichetată în mod clar ca atare, pentru a reduce impactul incidentelor care ar putea avea un efect semnificativ asupra rezultatului alegerilor sau a participării la vot”, potrivit Deutsche Welle.
UE va efectua ,,teste de rezistenţă” cu platformele relevante la sfârşitul lunii aprilie.
Alegerile europene vor avea loc între 6 şi 9 iunie.
Citește și