UE cere ca Facebook şi TikTok să identifice şi să eticheteze falsurile generate cu A.I., înainte de europarlamentare

File photo dated 03/0/18 of the icons of social media apps, including Facebook, Instagram, YouTube and WhatsApp, displayed on a mobile phone screen. Social media giants have been accused of failing to act on anti-vaccine misinformation related to the coronavirus, even when it is reported to them.,Image: 555974073, License: Rights-managed, Restrictions: FILE PHOTO, Model Release: no

Comisia Europeană a cerut reţelelor de socializare, printre care Facebook şi TikTok, să ia măsuri împotriva postărilor deepfake, care sunt generate cu inteligenţa artificială, înaintea alegerilor europarlamentare din luna iunie, scrie Deutsche Welle.

Solicitarea Comisiei Europene prevede etichetarea clară a publicităţii politice şi reducerea ,,viralităţii conţinutului” care ameninţă integritatea alegerilor europene din această vară.

Organul executive al UE a publicat un regulament care să vină în sprijinul site-urilor de socializare înainte de alegerile din vară, după ce Bruxelles-ul a devenit deosebit de îngrijorat de impactul ,,manipulării” şi ,,dezinformării” ruseşti asupra alegerilor europene.

Comisia a declarat că cele mai mari platforme de socializare ar trebui „să evalueze şi să atenueze riscurile specifice legate de inteligenţa artificială, de exemplu prin etichetarea clară a conţinutului generat de inteligenţa artificială”, cum ar fi deepfake-urile.

Executivul UE a adăugat că publicitatea politică ,,ar trebui să fie etichetată în mod clar ca atare, pentru a reduce impactul incidentelor care ar putea avea un efect semnificativ asupra rezultatului alegerilor sau a participării la vot”, potrivit Deutsche Welle.

UE va efectua ,,teste de rezistenţă” cu platformele relevante la sfârşitul lunii aprilie.

Alegerile europene vor avea loc între 6 şi 9 iunie.

Citește și

Exit mobile version