• Serviciul de urgență 112 a fost apelat abuziv de peste 231.000 de ori, în prima jumătate a anului.
  • Cele mai multe astfel de apeluri fiind înregistrate în Olt, Gorj, Harghita, Ialomița și Constanța.
  • Recordul îl deține un bărbat din județul Olt care a sunat de 22.456 de ori folosind cartele prepay.

Serviciul de urgență 112 a fost apelat abuziv de peste 231.000 de ori, în prima jumătate a anului, cele mai multe astfel de apeluri fiind înregistrate în Olt, Gorj, Harghita, Ialomița și Constanța. Recordul îl deține un bărbat din județul Olt care a sunat de 22.456 de ori folosind cartele prepay.

Serviciul de urgență 112 a fost apelat abuziv de peste 231.000 de ori, în prima jumătate a acestui an, iar cele mai multe astfel de apeluri s-au înregistrat în Olt, Gorj, Harghita, Ialomița și Constanța.

Citește și AUDIO. O femeie a sunat la 112 să anunțe că fiica ei a dispărut, iar dispecerul i-a spus că „n-o caută nimeni în tot orașul”. DSU a deschis o anchetă

Recomandări

PUTIN DISCUTĂ CU FICO
BIBI AMENINȚĂ REBELII HOUTHI
CIOLACU: AVEM COALIȚIE
FONTANA DI TREVI SE REDESCHIDE
ZELE CREDE-N ADERARE
NEGOCIERI FĂRĂ SFÂRȘIT

În doar șase luni, un adult din Olt a sunat la 112 de 22.456 de ori, folosind două cartele SIM prepay. Apelurile efectuate de acesta reprezintă peste 20% din numărul total al apelurilor din județ.

Îngrijorător este faptul că sunt de zece ori mai mulți adulți care sună abuziv la 112 decât copii, potrivit Serviciului de Transmisiuni Speciale (STS).

Comparativ cu 2020, apelurile abuzive sunt în ușoară scădere

„În perioada ianuarie – iunie 2021, conform statisticilor Serviciului de Telecomunicații Speciale, numărul de urgență 112 a fost apelat de 4.896.261 de ori, dintre care mai mult de jumătate, 57,86% au reprezentat urgențe (2.376.367), iar 42,14% non-urgențe (2.063.122). Din totalul apelurilor non-urgente înregistrate în primul semestru, un număr de 231.919 (11,24%) au fost apeluri abuzive. Sunt situațiile în care, chiar dacă nu au o urgență reală, persoanele sună la 112 pentru a glumi, pentru a aduce injurii operatorilor sau apelează numărul de urgență fără a spune nimic”, arwată STS.

Comparativ cu prima jumătate a anului 2020, apelurile abuzive sunt în ușoară scădere, arată sursa citată.

În aceeași perioadă a anului trecut s-au înregistrat peste 311.000 de apeluri abuzive, reprezentând 13,96% din numărul apelurilor non-urgente.