• Zborul 166, un avion Boeing 737 operat de United Airlines, a decolat vineri dimineață de pe aeroportul Fukuoka din sud-vestul Japoniei, îndreptându-se spre Guam.
  • Avionul a aterizat înapoi pe pista de la Fukuoka în jurul orei locale 11.45 din cauza unei clapete de aripă care s-a dovedit a fi defectă.
  • Într-o declarație privind calitatea 787, Boeing a spus: „În 13 ani de serviciu, flota globală 787 a transportat în siguranță peste 850 de milioane de pasageri în peste 4,2 milioane de zboruri”.

Un avion de pasageri Boeing 737 a fost nevoit să efectueze o aterizare de urgență la doar câteva minute după ce a decolat, scrie The Independent.

Este al patrulea incident care afectează constructorul de aeronave în trei zile, în timp ce potențialii pasageri se frământă cu ideea de a zbura sau nu cu aceste modele. Zborul 166, un avion 737 operat de United Airlines, a decolat vineri dimineață de pe aeroportul Fukuoka din sud-vestul Japoniei, îndreptându-se spre Guam, un teritoriu insular din vestul Pacificului.

Zborul trebuia să dureze puțin mai puțin de patru ore, dar avionul de pasageri, care transporta 50 de turiști, a fost nevoit să aterizeze înapoi pe aeroportul Fukuoka la scurt timp după decolare. Avionul a aterizat înapoi pe pista de la Fukuoka în jurul orei locale 11.45 (3.45, ora Regatului Unit) din cauza unei clapete de aripă care s-a dovedit a fi defectă. Nu au fost raportate răniți, dar este cel mai recent dintr-o serie de incidente în care sunt implicate avioane Boeing care par să submineze încrederea consumatorilor în aceste modele.

Recomandări

UNDE TE DISTREZI ÎN PARIS
CIOLACU: AVEM COALIȚIE
SUSPECTUL E ARESTAT
LARA NU VREA LA SENAT
SUA NU ÎNCHIDE GUVERNUL
ÎNCEP CONSULTĂRILE

Joi, 190 de persoane au fost evacuate dintr-un Boeing 737-800 după ce pneurile acestuia au explodat la aterizarea pe aeroportul Gazipasa, în apropiere de orașul Alanya, pe coasta mediteraneană. Aeronava, care aparține companiei aeriene Corendon Airlines, cu sediul în Turcia, a fost fotografiată vineri cu roțile din față și trenul de aterizare zdrobite dedesubt.

Incidentul a avut loc la doar câteva ore după ce un Boeing 737-300 a derapat de pe pistă și a luat foc în timpul unei decolări în Senegal. Imaginile au arătat pasageri îngroziți fugind din avionul în flăcări, care transporta 78 de persoane. Iar miercuri, un avion cargo Boeing 767 a fost nevoit să aterizeze de urgență pe aeroportul din Istanbul după ce trenul de aterizare din față a cedat. Imaginile au arătat cum botul aeronavei alunecă pe pistă, trimițând scântei și fum în aer.

Nu există nicio dovadă că Boeing este responsabil pentru aceste incidente, dar ele au agravat problemele cu care compania se confruntă deja în ceea ce privește siguranța.

Administrația Federală a Aviației din SUA (FAA) a declarat la începutul săptămânii că a deschis o investigație asupra companiei după ce lucrătorii de la o fabrică din Carolina de Sud au falsificat înregistrările de inspecție ale unor avioane 787.

Într-o declarație privind calitatea 787, Boeing a spus: „În 13 ani de serviciu, flota globală 787 a transportat în siguranță peste 850 de milioane de pasageri în peste 4,2 milioane de zboruri.

Un 787 poate funcționa în siguranță timp de cel puțin 30 de ani înainte de a avea nevoie de rutine de întreținere extinsă a celulei. Testele extinse și riguroase ale fuselajului și verificările de întreținere intensivă ale celor aproape 700 de avioane aflate în serviciu nu au găsit nicio dovadă de oboseală a fuselajului.

Sub supravegherea FAA, am inspectat și refăcut cu minuțiozitate avioanele și am îmbunătățit calitatea producției pentru a îndeplini standarde exigente. Suntem pe deplin încrezători în siguranța și durabilitatea modelului 787 Dreamliner.”

Citește și