- Lior Steinberg: Oraşele trebuie construite pentru oameni, nu pentru maşini.
- Barcelona și orașele din Europa Centrală și de Est fac progrese în mobilitatea durabilă.
- Crearea de piste de biciclete și spații verzi îmbunătățește calitatea vieții.
- Cartierele cu utilizare mixtă pot reduce dependența de mașini.
- Cătălina Rădulescu: Un oraș prietenos este un oraș cu aer curat.
- Rădulescu: Este nevoie de un sistem de transport public accesibil și diversificat.
Cum poate deveni un oraș mai prietenos cu oamenii? Lior Steinberg, urbanist în Rotterdam, propune soluții rapide și creative.
Cu inițiative precum Happy Streets, unde o stradă se transformă peste noapte prin simpla vopsire a pistelor de biciclete, Steinberg demonstrează că schimbările mari nu cer mereu investiții masive. Tot ce trebuie este să punem nevoile oamenilor pe primul loc.
Ce schimbări trebuie să facem în orașele noastre pentru a le face mai prietenoase cu locuitorii?
„Noi avem o problemă foarte mare în România cu spațiile verzi. Cel mai multe orașe nu au suficient de spați verzi.
În prezent, Organizația Mondială a Sănătății recomandă în jur de 50 de metri pătrați de persoană. Dacă ne uităm la orașul București, avem sub 10 metri pătrați de spați verzi. Foarte, foarte puțin.
Iar densitatea populației este extrem de mare comparativ cu alte capitale europene. În primul rând, trebuie să avem spații publice destinate a folosintei comune. Spații verzi, piste de biciclete. Noi nu avem la acest moment suficiente și cât timp densitatea populației este atât de mare, va fi foarte greu.
Va fi foarte greu să avem și transport sustenabil, și transport public sustenabil. O reformă necesară în orașele din România trebuie să plece de la cetățeni, care trebuie să înseleagă aceste măsuri și să le sprijine și să ceara administrațiilor să le facă”, a declarat Cătălina Rădulescu, activist de mediu, pentru Aleph News.
Cum poate integra un oraș mai multe soluții ecologice pentru a sprijini mobilitatea sustenabilă?
„De exemplu, ar trebui să renunțăm la mașinile pe combustie internă. Acestea sunt foarte poluatoare și să folosim mai mult transportul în comun. Pentru aceasta ar trebui să avem un transport în comun sustenabil și care la rândul lor nu este poluant.
Deci ar trebui să avem un transport integrat și cu zonele din marginea orașelor, din zonele rezidențiale, din exteriorul marilor orașe. Se întâmplă și în București și în Cluj și peste tot, de unde vin foarte mulți oameni în fiecare zi în oraș. Deci acest transport integrat nu există”, a declarat Cătălina Rădulescu, activist de mediu, pentru Aleph News.