- Atunci când celebritățile promovează apeluri la acțiune, studiul a constatat că organizațiile non-profit raportează rate mai mari de înregistrare online a alegătorilor și de înscriere a lucrătorilor la urne.
- Unul dintre studiile de caz din raport se învârte în jurul lui Eilish, cântăreața câștigătoare a premiului Grammy, care a vorbit deschis despre vot cu fanii ei tineri.
- În 2020, Eilish a recrutat lucrători electorali pentru organizația Power the Polls și și-a măsurat impactul cu ajutorul unui URL unic care a fost împărtășit cu urmăritorii săi.
Fostul președinte și candidatul republican Donald Trump i-a adus pe Hulk Hogan și Kid Rock la RNC luna trecută, în timp ce Megan Thee Stallion, George Clooney și Jennifer Aniston se numără printre artiștii puternici care și-au exprimat sprijinul pentru vicepreședintele Kamala Harris în candidatura sa la Casa Albă, scrie CNN.
Un nou studiu realizat de Ash Center for Democratic Governance and Innovation de la Universitatea Harvard, împărtășit în premieră de CNN, a constatat că celebritățile joacă într-adevăr un rol influent în promovarea participării civice.
„În timp ce unele sondaje arată că oamenii susțin că nu sunt influențați de vocile celebrităților atunci când vine vorba de politică, dovezi mai riguroase indică faptul că aceste voci sunt incredibil de puternice”, potrivit studiului Harvard.
Atunci când celebritățile promovează apeluri la acțiune, studiul a constatat că organizațiile non-profit raportează rate mai mari de înregistrare online a alegătorilor și de înscriere a lucrătorilor la urne.
„Celebritățile sunt poziționate în mod unic pentru a le permite americanilor obișnuiți să își folosească vocea și să își exercite drepturile civice”, se arată în raport. „Celebritățile sunt o forță de neegalat în cultura americană, influențând ceea ce cumpărăm, ceea ce purtăm și despre ce vorbim. Având o influență și o anvergură semnificative, ele sunt susținători puternici ai cauzelor sociale și politice”.
Raportul Harvard nu examinează sprijinul acordat de celebrități anumitor candidați sau parități politice, concentrându-se în schimb pe rolul pe care celebritățile îl joacă în eforturile nepartizane de participare la vot, cum ar fi educarea, mobilizarea și încurajarea americanilor să se înscrie la vot.
„Acest studiu s-a axat pe implicarea civică nepartizană și pe modalitățile de a-i ajuta pe tineri să își facă vocea auzită la urnele de vot”, a declarat pentru CNN Ashley Spillane, autorul studiului și cofondator al Civic Responsibility Project, adăugând că celebritățile pot ajuta la crearea „unei culturi în jurul participării, făcând-o distractivă și făcând-o ceva ce ar trebui să îți pese să faci”.
Acesta este un mesaj care s-ar putea dovedi esențial pentru atragerea votanților tineri sau a celor care votează pentru prima dată, care „se confruntă cu bariere în calea participării lor, în mare parte din cauza lipsei de informații ușor accesibile cu privire la mecanismele de bază ale votului în statul lor”, a constatat studiul.
De exemplu, în 2018, când Swift a distribuit o postare pe Instagram pentru a-și încuraja cei 12 milioane de urmăritori de atunci să se înregistreze pentru a vota la www.vote.org, organizația a înregistrat cea mai mare zi de înregistrare a noilor alegători din istoria sa, potrivit raportului.
Alte eforturi cercetate includ unul al Arianei Grande, care a promovat înregistrarea alegătorilor în 2019 prin înființarea de cabine la concertele sale în timpul turneului său mondial „Sweetener”, și al lui Kylie Jenner, care în 2020 a postat pe Instagram un link pentru a se înregistra la vot, ceea ce a dus la o creștere de 1 500% a traficului în comparație cu ziua anterioară.
Unul dintre studiile de caz din raport se învârte în jurul lui Eilish, cântăreața câștigătoare a premiului Grammy, care a vorbit deschis despre vot cu fanii ei tineri. În 2020, Eilish a recrutat lucrători electorali pentru organizația Power the Polls și și-a măsurat impactul cu ajutorul unui URL unic care a fost împărtășit cu urmăritorii săi.
Fostul prezentator al emisiunii „Daily Show”, Trevor Noah, a colaborat, de asemenea, cu aceeași organizație non-profit, lansând apeluri la acțiune în cadrul emisiunii sale nocturne, care a recrutat peste 35.000 de lucrători electorali în 2020, potrivit Harvard.