• Sistemul de intrare-ieșire al UE va fi amânat din nou din cauza temerilor de congestie.
  • Franța, Germania și Țările de Jos nu sunt pregătite pentru lansarea din noiembrie.
  • Comisia Europeană ia în calcul o lansare treptată.

Implementarea sistemului de intrare-ieșire al UE (EES), care va introduce amprente digitale și controale de recunoaștere facială în porturi și aeroporturi, este din nou pusă sub semnul întrebării, fiind așteptată o nouă amânare din cauza temerilor legate de congestionare și cozi lungi, scrie The Guardian.

Ylva Johansson, comisarul UE pentru afaceri interne, a anunțat recent că sistemul EES ar trebui să fie lansat pe 10 noiembrie, dar a sugerat posibilitatea unei amânări până pe 17 noiembrie. Franța, Germania și Țările de Jos au notificat deja Comisia Europeană că nu vor fi pregătite la timp, exprimându-și îngrijorarea privind lipsa testelor practice. Aceste semnale ridică noi semne de întrebare asupra fezabilității implementării la data stabilită.

Operatorii de transport din Regatul Unit au fost deja avertizați de oficialii guvernamentali cu privire la o posibilă nouă întârziere. Introducerea EES a fost deja amânată de două ori. Inițial, lansarea era planificată pentru vara trecută, dar a fost amânată din cauza îngrijorărilor Franței cu privire la impactul asupra Cupei Mondiale de Rugby și a Jocurilor Olimpice. Ulterior, termenul a fost mutat pe 6 octombrie 2023, iar acum a fost amânat până în noiembrie, pe fondul temerilor că ar putea afecta traficul de vacanță din Regatul Unit și din alte țări non-UE.

Recomandări

IOHANNIS VREA ÎN SENAT
ISRAELUL DEPĂȘEȘTE LINIA ROȘIE
BANII VIN, BANII PLEACĂ!
CUM TE INFLUENȚEAZĂ POLITICA
ITALIA SUB APĂ
LIBER LA DRONE

Deși Franța, Germania și Țările de Jos sprijină în principiu noile controale biometrice, ele sunt preocupate de posibilele aglomerări. Franța se teme de problemele ce ar putea apărea la Dover, unde controalele britanice și franceze ar putea provoca blocaje. Operatorii de transport și organizațiile de logistică, precum Logistics UK și companiile de autocare, au avertizat că noile proceduri vor genera cozi lungi dacă nu sunt gestionate eficient înainte de sosirea pasagerilor în porturi.

Consiliul districtual Ashford a subliniat riscul unor întârzieri semnificative, care ar putea ajunge până la 14 ore, afectând atât transportul de marfă, cât și pe cel de pasageri. EES va fi implementat în toate porturile și aeroporturile de intrare în spațiul Schengen, inclusiv în aeroporturile majore precum Schiphol (Amsterdam), Charles de Gaulle (Paris) și Frankfurt. Germania își exprimă la rândul său îngrijorări cu privire la impactul asupra aeroporturilor din Köln și München.

La prima intrare în UE după introducerea EES, pasagerii din afara spațiului Schengen vor fi supuși prelevării amprentelor și realizării unei fotografii pentru recunoaștere facială. Verificarea ulterioară va fi realizată electronic, pe baza datelor biometrice colectate inițial.

Surse apropiate Comisiei Europene sugerează că aceasta ar prefera să evite anularea completă a datei de lansare și ar putea opta pentru o implementare treptată sau o lansare soft a sistemului. Astfel, operatorii de transport și pasagerii trebuie să se pregătească pentru eventuale noi întârzieri în implementarea EES, care, deși promite îmbunătățirea securității și eficienței, continuă să se confrunte cu provocări logistice și tehnice majore.

Citește și