• Unu din zece hoteluri de pe litoral este de vânzare.
  • Astfel, în staţiunile de la malul mării 88 de hoteluri şi pensiuni sunt de vânzare, iar preţurile pornesc de la sub 100.000 de euro şi ajung la câteva milioane de euro, conform platformei imobiliare.ro.
  • Multe dintre unităţile scoase la vânzare sunt pensiuni şi hoteluri de mici dimensiuni.

Unu din zece hoteluri de pe litoral este de vânzare. Astfel, în staţiunile de la malul mării 88 de hoteluri şi pensiuni sunt de vânzare, iar preţurile pornesc de la sub 100.000 de euro şi ajung la câteva milioane de euro, conform platformei imobiliare.ro.

Multe dintre unităţile scoase la vânzare sunt pensiuni şi hoteluri de mici dimensiuni.

În judeţul Constanţa există un număr total de 853 de unităţi de cazare, potrivit datelor Institutului Naţional de Statistică pe 2021.

Recomandări

SUSPECTUL E ARESTAT
LARA NU VREA LA SENAT
SUA NU ÎNCHIDE GUVERNUL
ÎNCEP CONSULTĂRILE
UNDE MERGI LA BRUNCH
REVOLUȚIA AJUNGE ÎN CAPITALĂ

Aurelian Marin este proprietarul agenţiei de turism Paradis Tours şi al unor hoteluri de pe litoral şi face parte din Organizaţia de Management al Destinaţiei Turistice Mangalia, care reuneşte mai mulţi operatori de pe litoral. El este de părere că decizia de a vinde un hotel vinde în principal din cauza faptului că proprietarii nu sunt dispuşi să investească în renovarea clădirilor, scrie ZF.

„Pe lângă hoteluri mari, sunt vile, pensiuni şi unităţi mici, iar acolo mereu există o mişcare în sensul acesta de vânzare, hoteluri nu sunt foarte multe. De ce se vând aceste hoteluri? Din cele care se vând, majoritatea au nevoie de upgrade sau renovare completă, iar proprietarii nu mai au disponibilitate şi nu mai e vorba de bani, ci de disponibilitatea de a reinvesti şi de a lua de la capăt acest proces de activitate în turism. Din cei care vând sunt şi proprietari de hoteluri care nu au reuşit să managerieze atât de bine, e mai simplu de investit şi renovat un hotel, devine mult mai com­plicat de a face cu adevărat să funcţio­neze cu un grad bun de ocupare şi la un nivel de tarife rezonabil“, spune Aurelian Marin.

Creşterea preţurilor şi provocările economice din această perioadă încă nu i-a determinat pe operatorii din turism să pună lacătul pe uşi, însă procesul investiţional va încetini în perioadă următoare, având în vedere şi faptul că acum creditarea este mai scumpă, fiind principala sursă de finanţare a investitorilor pentru noile proiecte.

Printre anunţurile listate pe platforma imobiliare.ro există şi un aparthotel a cărui construcţie a fost finalizată anul acesta şi dispune de 16 apartamente. Preţul de vânzare este de 2,6 milioane euro.

„Nu doreşte neapărat să vândă, încearcă să vândă, este un imobil nou, începând cu festivalul Neversea acomo­dează turişti. Este o testare a pieţei, dacă nu va reuşi să vândă, va duce businessul mai departe, nu are nicio legătură cu efectele economice din această perioadă. Pe proprie­tăţile valoroase mereu a existat interes, el în sine este gândit ca un business ca să genereze profit. Din toamnă, o parte din aparta­mente vor fi închiriate pe termen lung“, spune Cristina Stinga, associate broker în cadrul Connect Real Estate, agenţia care a postat anunţul pe platformă.

Atât în cazul litoralului, cât şi în cazul turismului românesc în general, mulţi dintre investitori vin din alte domenii decât cel al ospitalităţii, iar acest lucru, este de părere Aurelian Marin, se întâmplă şi pentru că plasarea banilor în turism poate reprezenta un avantaj mai mare decât depunerea într-un cont în bancă.

„Un lucru interesant pe care l-am văzut este că există şi o categorie de investitori care privesc investiţia într-un hotel ca un business, dar în paralel privesc şi ca pe o investiţie pe termen lung, considerând că banii investiţi într-un hotel aduc nişte randa­mente mai bune decât le-ar aduce un depozit bancar. Pentru diversificarea de porto­fo­liu a banilor pe care îi deţin, aleg şi varianta de a investi într-un hotel“, explică Aurelian Marin.

Pentru al doilea an la rând, judeţul Constanţa a condus clasamentul celor mai vizitate judeţe din România, având anul trecut peste 1,2 milioane de turişti, în creştere faţă de 2020, conform datelor Institutului Naţional de Statistică.

Pandemia a schimbat harta turistică locală şi a inversat clasamentul celor mai vizitate judeţe din România.

Pentru prima dată, în 2020 cele mai vizitate judeţe au fost Constanţa şi Braşovul, iar pe a treia poziţie s-a aflat Bucureştiul, care înainte de pandemie era cea mai vizitată zonă din România prin prisma faptului că dispune de cea mai dezvoltată infrastructură hotelieră, care atrăgea anual câteva milioane de turişti, mare parte dintre ei venind în scopuri de business.

Vara anului 2021 a fost unul dintre cele mai bune sezoane turistice pentru opera­torii din turism de pe litoral, existând o cerere foarte mare în contextul în care încă existau restricţii de călătorie pentru vacanţele în afara ţării.