Ne scufundăm în anii 1940, un deceniu modelat de Al Doilea Război Mondial și un punct de cotitură pentru industria auto.
Înainte de război, mașinile erau, în mare parte, vehicule luxoase destinate celor bogați. Motivul? Majoritatea automobilelor erau construite manual, iar liniile de asamblare erau o raritate. Doar Henry Ford abordase această soluție.
Însă, odată cu izbucnirea războiului, producția de mașini a fost redirecționată în mare parte către nevoile militare. Fabricile produceau tancuri, avioane și vehicule militare.
Un star al acestei epoci este Jeep Willys. Construit pentru armata Statelor Unite ale Americii, Jeep Willys a fost proiectat să facă față oricărei situații, de la câmpurile de luptă noroioase la deșerturile din Africa.
Mai mult, Willys putea fi demontat și asamblat la loc în câteva minute. Din acest motiv a primit porecla de „cel mai bun prieten al soldatului.”
Peste 600.000 de unități au fost produse în timpul războiului, iar influența sa se vede și astăzi în SUV-urile moderne.
Un alt vehicul important este Volkswagen Kafer, cunoscut mai bine ca Beetle. Comandată inițial de Adolf Hitler în 1938 ca „mașina poporului,” producția sa a fost întârziată de război. În schimb, primele modele Beetle au fost adaptate pentru uz militar.
În ciuda începuturilor sale controversate, „Broscuța” și-a reinventat imaginea după război. Designul său eficient și simplu nu doar că a ajutat la reconstruirea economiei europene, dar a devenit și una dintre cele mai bine vândute mașini din istorie, cu peste 21 de milioane de unități vândute în întreaga lume.
După Al Doilea Război Mondial, industria auto a trecut într-o nouă etapă. Inovațiile născute în timpul conflictului, cum ar fi avansurile în motoare și producție, au ajutat la reconstruirea unei lumi devastate. Mașinile au devenit mai accesibile, iar modele precum Willys și Beetle au reprezentat fundația pentru un nou început.
Advertisment