Astăzi, dăm timpul înapoi la începuturile industriei auto, pentru a cunoaște un anume inginer german, Karl Benz, recunoscut pentru crearea primului automobil adevărat.
În 1885, Benz a finalizat ceea ce el a numit Benz Patent-Motorwagen, primul vehicul din lume alimentat de un motor cu combustie internă. Spre deosebire de vehiculele anterioare, care erau practic trăsuri modificate, Motorwagen-ul lui Benz a fost proiectat de la zero pentru a fi propulsat de un motor. Ce performanțe avea? Ei bine, acest Motorwagen venea cu un motor monocilindric de 0,75 cai putere, montat pe un șasiu cu trei roți. Prin urmare, acest model putea să prindă o viteză maximă de 16 km/h. Totodată, domnul Benz a introdus concepte pe care astăzi le considerăm absolut normale, precum sistemul de schimbare a vitezelor, controlul accelerației și răcirea cu apă a motorului, toate acestea punând bazele ingineriei auto moderne. În 1888, soția lui Karl, Bertha Benz, a decis să facă o călătorie pe distanță lungă, până la casa mamei sale. Bertha a parcurs în total 194 de kilometri. Pe parcursul drumului, ea a fost nevoită să repare mașina și chiar a cumpărat combustibil, sub formă de „ligroină” (benzină ușoară) din farmacii. Această călătorie nu numai că a demonstrat viabilitatea invenției lui Benz, dar a și marcat prima dată când un vehicula fost folosit într-un mod pe care publicul l-a perceput ca fiind practic și util. Invenția lui Karl Benz a stârnit interes în întreaga lume, iar curând alți inventatori și antreprenori și-au dezvoltat propriile automobile, ducând la evoluția rapidă a tehnologiei auto. Datorită lui Karl Benz, Henry Ford a lansat ulterior Model T în 1908, fiind prima mașină de producție în masă. Influentand ireversibil, industria auto.

Recomandări

SUA NE AMÂNĂ VIZELE
ROMÂNIA INCERTĂ
GERMANIA IA MĂSURI CONTRA MIGRAȚIEI
LUKAȘENKO A DEPUS JURĂMÂNTUL
SUA AMÂNĂ VIZELE
RO NU SCAPĂ DE VIZE