Fara soferi am fi ingropati de tot in datorii externe, pentru balanta de plati externa a Romaniei, fiind mai importanti decit IT-istii

Toata Europa cauta soferi. Intr-o lume care se vrea automatizata, robotizata, digitalizata si verde, una dintre problemele presante ale marilor economii este legata de deficitul mare de soferi.

Romania sta mai bine din acest punct de vedere. De exemplu, daca la drumuri si autostrazi suntem pe ultimul loc, cind vine vorba de numarul de angajati in transporturi, soferi de toate tipurile, regiunea de dezvoltare Sud-Muntenia este pe primul loc in Europa, cu 64 de angajati in transporturi la 1.000 de locuitori. La polul opus este o regiune din Belgia cu numai 15 soferi la 1.000 de locuitori.

Recomandări

PARDITELE FAC ACORD DE GUVERNARE
IOHANNIS DECLASIFICĂ CSAT
PRIORITĂȚILE LUI CG
WHATSAPP, UE?
AMENINȚAREA CIBERNETICĂ
CIOLACU O SUSȚINE PE LASCONI

De altfel, Romania se afla in acest top european, avind mai multe regiuni de dezvoltare in acest clasament.

Pentru noi, pentru toata economia Romaniei, soferii, tiristii, camionagii, sunt mult mai importanti decit credem, pentru ca acopera fara sa stie o parte din deficitul in crestere a balantei de plati, acolo unde importurile au explodat.

Anul trecut, chiar daca a fost pandemie si granitele s-au inchis in primavera, serviciile de transport extern ne-au adus in tara 6,7 miliarde de euro.

Daca scadem 2,5 miliarde de euro cit am platit la extern, avem un sold extern pozitiv de 4,2 miliarde de euro, care a acoperit partial deficitul comercial, unde importurile au fost mai mari decit exporturile cu numai putin de 18 miliarde de euro.

Dupa 7 luni din acest an, serviciile de transport ne-au adus incasari externe de 4, 2 miliarde de euro pentru ca dupa scaderea platilor, sa avem un plus de aproape 2, 4 miliarde euro. Care a mai acoperit o parte din soldul extern comercial negativ de 12,7 miliarde de euro, adica diferenta dintre importuri si exporturi.

De altfel, soferii externi, tiristi au adus in tara mai multi euro decit softistii, 4, 2 miliarde de euro versus 1,3 miliarde de euro.

Asa ca, daca va intalniti in strainatate cu soferi romani care transporta marfa, salutati-I, pentru balanta externa a Romaniei sunt extrem de valorosi. Nu mai sa nu ni-i fure Germania sau Anglia.