Nu sunt high-top sneakers, sunt Geobasket! „

În colecția Dustulator” din toamna anului 2006, designer-ul Rick Owens a lansat o pereche de pantofi sport care a revoluționat cultura iubitorilor de sneakers.

Geobasket-urile au fost proiectate pentru că variantele existente din acele vremuri ale altor brand-uri, erau mult prea prozaice” , cel puțin așa considera Rick. Astfel, designer-ul a preluat elemente de la Puma, Nike și Adidas, și rezultatul a fost undeva între moon boot și high-top. Modelul are în componență o limbă ultra-extinsă, piele premium, o talpă capsată și un fermoar gros amplasat lateral. Produsul conceput de RIck Owens a fost un succes, dar a fost și aspru criticat, însă adepții Owens l-au considerat un adevărat obiect de cult.

Conform zvonurilor, prezența elementului Swoosh” , specific pentru identitatea Nike, ar fi determinat gigantul de echipament sportiv să trimită o scrisoare prin care i se cerea lui Rick Owens să înceteze să-l mai folosească. Nike nu a recunoscut public că ar fi trimis o astfel de scrisoare. Aceste speculații au apărut deorecere Owens a adus modificări design-ului original. Astfel, elementul Swoosh” a fost convertit cu un triunghi. Ca și în cazul altor creații de succes, hype-ul a devenit real, iar pantofii sport, supranumiți „Dunks”, au atins în scurt timp un statut iconic.

Recomandări

OFICIAL ÎN SCHENGEN
CE CÂȘTIGI LA GALA ZF?
PUTIN TESTEAZĂ ORȘENIK
BIDEN RESPINGE ICC
MANDAT PENTRU BIBI
VREMEA REA ÎNCHIDE A1

În plus, sneakersii Dunks” au dat startul design-ului în materie de teniși de lux. Înainte de aceștia, nu existau pantofi sport care să depășească prețul de o mie de dolari. Prețul și calitatea Dunks” , mixate cu spiritul de legendă din jurul primei ediții, au propulsat faima sneakersilor în cercurile modei avangardiste și au deschis calea pentru o serie de iterații extra luxoase ale multor altor siluete în anii care au urmat – mai ales după parteneriatul lui Owens cu Adidas, care a durat din 2013 până în 2017.