Potrivit statista.com, platforma online specializată în date referitoare la piață și consumatori, valoarea estimată a pieței de e-commerce în Europa va fi de 700 de miliarde de euro în 2023. Cumpărăto-rii online fac achiziții deopotrivă de la magazine locale și magazine din afara granițelor (cross-border).

Motivele pentru care aceștia optează pentru oferta unor magazine internaționale are legătură cu:

a. diversitatea produselor
b. exclusivitatea unor branduri
c. promoțiile atractive
d. serviciile oferite

Un motiv mai puțin intuitiv ar fi dorul. Între cinci și opt milioane de români trăiesc în afara României, cele mai mari comunități fiind în Italia, Spania, Marea Britanie și Germania. Aceștia duc dorul familiei și prietenilor, obiceiurilor și tradițiilor, gusturilor și mirosurilor. Dorul este o emoție care nu ține cont de pandemie, război, inflație. O florărie online din România a intuit bine acest insight de consumator: emoțiile se exprimă cel mai bine cu ajutorul florilor. Prin urmare, aproximativ 40% din clienții săi online sunt români din diaspora care își manifestă dorul față de cei dragi prin trimiterea de flori. Dorul funcționează și în sens invers: dacă nu ne sunt la îndemână, ne vom dori produsele românești cu care ne-am obișnuit papilele gustative, memoria olfactivă și vizuală.  Aceasta reprezintă o oportunitate pentru magazinele online din România care vor să vândă în afara țării. Unele companii de livrare au evaluat-o corect, prin urmare sunt prezente cu soluții tehnice de integrare și adresă de retur locală în țările cu comunități mari de români și numai, pentru a preveni reticențele. Ai un magazin online cu produse pe care românii de pretutindeni le iubesc?

1. Intră în legătură cu furnizorii de servicii de livrare care au birouri pe piețele amintite
2. Studiază ofertele lor și alege-o pe cea mai simplă pentru clientul final
3. Testează selecția potrivită de produse și varianta optimă de plasament

Nu uita: dorul vinde!

Recomandări

MAKE EU GREAT AGAIN
RĂZBOI ȘI PACE
SE ROAGĂ PENTRU NOI
NOTA DE PLATĂ
FIDELITATEA, BOALĂ GREA
NOLAN IA STARURILE