Majoritatea oamenilor de business citesc cărți de specialitate pentru a se informa și inspira. O sursă mai puțin explorată este literatura, care poate oferi indirect lecții de marketing țesute în jurul unor povești care vând mai bine decât multe texte de campanii.
Advertisment
Schimbarea, barterul și inovația sunt trei insight-uri de consumator pe care un marketer le poate regăsi într-una din cărțile lui Amos Oz, Sumki – o poveste despre dragoste și aventură. În loc să fie listate sec, fără un context emoțional, acestea sunt deduse prin intermediul relatării. În acest fel, marketerul va găsi modalități noi de conectare cu consumatorii.
Lecția schimbării
Recomandări
• totul se schimbă, fie că este vorba de schimburi de salut, bunuri, profesii sau idei. În carte un casier și-a schimbat în decurs de o lună casa, nevasta, înfățișarea, numele, obiceiurile alimentare și de odihnă, adică totul. Să generezi schimbarea unui consumator de bunuri sau informații este cea mai mare calitate a unui om de marketing.
Lecția de barter
• barterul ar putea fi dezavantajos sau o experiență generează altă experiență. Personajul prin-cipal nu ține cont de sfaturile tatălui și, din troc în troc, își pierde bicicleta. Când ești un lider de piață, ai grijă ce schimburi faci. Chiar dacă, la prima vedere, ar putea părea dezavatanjoase, gâ-ndește-te la experiența cu care ai îmbogăți un brand.
Lecția inovației
• la un moment dat totul va părea pierdut. Indiferent cât de bine vei planifica, la un moment dat vei greși. Pentru personajul din carte imaginația e calea de evadare, pentru un brand este adapta-bilitatea și inovația.
Cum te-ai putea folosi și tu de literatură în activitatea ta de marketing?
• creează un club de carte de ficțiune și lasă fiecare membru să aleagă o carte pe lună
• citiți-o cu toții și notați-vă insight-urile de marketing, similar cu cele din Sumki
• agreați cum le veți folosi în campaniile viitoare
Partenerii noștri