Marius Tucă i-a avut ca invitați pe analistul Ion Cristoiu, istoricul Marius Oprea și politologul Bogdan Teodorescu. În prima parte, Ion Cristoiu a dezbătut cu Marius Tucă pe tema alegerilor din America și a situației din România.
Advertisment
Ion Cristoiu: „Există o dislocare între mâinile lui Iohannis și ceea ce spune. Mâinile lui sunt didactice. Nu transmite. Personalitatea lui nu poate să spună: “români, vă ordon, treceți Prutul!”. O să ne lipsească.”
Ion Cristoiu: „Aceste 10.000 de cazuri pe zi care sunt acum vor fi plătite. El vine și spune că merită să traversăm deșertul ăsta al pandemiei, vine o criză meteo, iarnă, vine coronavirusul. Putem avea oricât de mulți morți, dar noi facem alegeri. Așa ceva e penal.”
Recomandări
În a doua oră, celor doi li s-au alăturat istoricul Marius Oprea și politologul Bogdan Teodorescu.
Marius Tucă: „În căutarea glonțului de argint”. Felicitări pentru această carte! Este pentru toți cei care urmăresc viața politică, e o carte obligatorie despre marketingul electoral dar eu spun că e despre istoria recentă.”
Bogdan Teodorescu: „Motiovul pentru care am început să scriu cartea e acest concept de marketing politic pe care spațiul românesc l-a luat nemestecat. E bine ca aceste lucruri să fie memorate.”
Marius Oprea: „Este un discurs foarte coerent, articulat, într-un limbaj accesibil, rece, nepartizan, care oferă o oglindă completă asupra acestui concept, mie străin până acum. Politica se vinde ca toate celelalte mărfuri. În esență, tot o marfă rămâne. Ceea ce Bogdan Teodorescu și colaboratorul său au făcut e extrem de important pentru că va ajunge la politicieni, teoretic. La intelectuali. Sincer, nu-l văd pe domnul cu „ciasuri” să citească așa ceva. Ea va fi pentru jurnaliști, intelectuali, analiști, primul ghid extrem de util pentru a înțelege ce se întâmplă în viața politică românească.”
Marius Tucă î-a provoacat pe aceștia la o analiză în detaliu a alegerilor parlamentare de la noi. Jurnalistul l-a întrebat pe Bogdan Teodorescu cum crede că va fi campania electorală.
Bogdan Teodorescu: „Prin modificarea legii din 2015, panotajul nu mai e permis în timpul campaniei electorale. Așa că România are o lună de panotaj înainte de campanie și campania propriu-pzisă. Deci are două luni de campanie electorală. Ține de o percepție anapoda a campaniei electorale. Și acuma cheltuielile de campanie se fac înainte. Acum suntem în campanie electorală, dar nu avem panotaj. Acum o lună nu eram în campanie electorală, dar aveam panotaj.”
Politologul a mai adăugat: „Fiecare partid și-a făcut campania țintind diverse puncte: Îți identifici publicul-țintă, identifici principala lui agendă și i te adresezi cu acele teme. Sloganul nu este o sinteză, ci o expresie artistică a acestei campanii.”
Partenerii noștri