Nu e așa că sunt momente în care ți-ai dori să vezi un film în timp ce stai în traficul infernal din oraș? Poți să te apuci de listă, nu mai e mult până când mașina ta se va ocupa de toate drumurile pe care faci.

Mașinile autonome sunt deja aici și conform unor producători le mai stau în cale doar legislațiile care trebuie updatate la vremurile noastre. Așa că hai să-ți spun cum fac mașinile ca să se conducă singure.

Mașinile autonome se bazează pe senzori, algoritmi complecși și procesoare puternice cu care execută software-ul care controlează mașina. Senzorii monitorizează mașinile din apropiere, detectează marginile, marcajele drumului și curbele. Cu toate aceste date mașina face o hartă pe care o folosește de fiecare dată când pleacă la drum – hartă pe care o împarte și cu alte mașini.

Recomandări

NU RĂMÂN PASIVI
LEGEA MARȚIALĂ ÎN COREEA DE SUD
ÎMPREUNĂ, DAR SEPARAT?
HACKERII IRANIENI VIZEAZĂ SUA
TRUMP, FASCINAT DE PUTERE
CUM TE VEDE OCCIDENTUL?

Senzorii sunt cei cu care mașina simte, iar camerele montate pe caroserie sunt ochii cu care vede lumea. Camerele detectează lumina semafoarelor, citesc semnele de circulație, monitorizează traficul și sunt atente și la pietoni. Așa reușește mașina să ia deciziile corecte în cel mai scurt timp.

În acest moment există mai multe niveluri de autonomie pe care le au mașinile – de la zero autonomie până la zero nevoie de intervenția omului. Nivelurile unu și doi sunt cele în care sistemul și șoferul lucrează împreună – de aici avem asistența la frânare, menținerea benzii și alte sisteme inteligente. Sistemul autonom poate controla volanul și poate alege viteza de mers, dar trebuie să fie monitorizat de șofer.

De la nivelul trei mașina începe să fie complet autonomă – acum se poate conduce singură, dar are nevoie de un om care să intervină în caz de urgență. Nivelurile patru și cinci sunt cele care renunță la componenta umană. Singura diferență dintre acestea este că la nivelul patru sistemul autonom nu poate prelua controlul în condiții de trafic aglomerat.