După o luptă judiciară întinsă pe parcursul a 7 ani cu o firma practic inexistentă pe piață, care a încercat să discrediteze brandul prin procese desfășurate în multiple cicluri procesuale, atât în România cât și în fața instanțelor europene, Înalta Curte de Casație și Justiție (ICCJ) a pronunțat ieri, 5 octombrie 2022, hotărârea definitivă, prin care a fost respinsă acțiunea în anulare a mărcilor formulată de acel pretins competitor.

S-a constatat că nu există niciun risc de confuzie între sticla pătrată AQUA Carpatica și alte branduri.

În consecință toate mărcile AQUA Carpatica sunt valabil înregistrate și oferă protecție pentru întreg teritoriul Uniunii Europene.

Recomandări

CIOLACU: AVEM COALIȚIE
ZELE CREDE-N ADERARE
NEGOCIERI FĂRĂ SFÂRȘIT
UNDE TE DISTREZI ÎN PARIS
SUSPECTUL E ARESTAT
LARA NU VREA LA SENAT

Această hotărâre vine după ce Înalta Curte de Casație și Justiție a stabilit deja că desenul sticlei competitoare nu constituie o operă în sensul legii și nu poate beneficia de protecția conferită de legislația în materia dreptului de autor.

Sticla pătrată nu poate fi obiect de proprietate intelectuală al nimănui. În plus, arhetipul unei sticle pătrate – poligonale (înregistrat încă din 1866 în Statele Unite) nu poate fi obiect de proprietate intelectuală al nimănui.

De altfel, Autoritatea Europeană competentă în domeniul proprietății intelectuale (EUIPO – European Union Intellectual Property Office), familiarizată cu nenumărate sticle pătrate – poligonale și cu rolul funcțional al acestei forme, a constatat deja că există o distinctivitate clară între cele două mărci.

În urma deciziei ICCJ, Jean Valvis, fondatorul si Președinte AQUA Carpatica a declarat : „În 2016, când mulți au afirmat că AQUA Carpatica «dispare», am asigurat consumatori că brandul dispare numai când Carpații vor «dispărea».
Acum și Justiția din România și piețele internaționale ne dau dreptate!

AQUA Carpatica este un succes considerabil atât la nivel național cât și internațional, bazat pe preferințele consumatorilor care au apreciat puritatea, lipsa și conținutul scăzut de nitrați, gustul și mineralizarea izvoarelor AQUA Carpatica ca valori esențiale ale brandului.

Această reușită extrem de importantă pentru noi ne întărește încrederea în justiție și ne consolidează forța de extindere internațională, AQUA Carpatica fiind deja prezentă în multe piețe mondiale: Statele Unite ale Americii, Marea Britanie, Polonia, Grecia, Emiratele Arabe, Qatar, Arabia Saudita, Israel, Japonia, Taiwan, Germania, Spania, Cipru, Elveția, Moldova.

Această validare vine coroborată cu un alt succes de răsunet înregistrat anul acesta, parteneriatul strategic dintre AQUA Carpatica și compania PepsiCo.

Mulțumim pe această cale, partenerilor noștri, Stoica & Asociații, pentru tot sprijinul extraordinar acordat, pentru consecvență, dar mai ales pentru profesionalismul dovedit.