- Numărul accidentelor din Japonia în care au fost implicați bicicliști a crescut semnificativ din 2021, odată cu creșterea popularității mersului pe bicicletă în timpul pandemiei.
- În 2023 s-au înregistrat peste 72.000 de accidente de acest tip, reprezentând mai mult de 20% din totalul accidentelor rutiere din țară.
- Noile reglementări nu vizează doar utilizarea telefoanelor mobile, ci și bicicliștii care circulă sub influența alcoolului.
Bicicliștii care folosesc un telefon mobil în timp ce circulă în Japonia ar putea face până la șase luni de închisoare, în conformitate cu noile norme stricte introduse vineri, potrivit BBC.
Cei care încalcă legea revizuită privind traficul rutier pot fi pedepsiți cu o sentință maximă de șase luni de închisoare sau cu o amendă de 100 000 de yeni (655 de dolari).
Numărul accidentelor în care au fost implicați bicicliști a început să crească în 2021, deoarece tot mai mulți oameni au ales să meargă cu bicicleta în loc să folosească transportul public în timpul pandemiei, potrivit presei locale. Autoritățile se grăbesc acum să îi reglementeze pe bicicliști.
Pe lângă reprimarea utilizării telefonului, noile norme vizează și bicicliștii care circulă sub influența alcoolului, cu o pedeapsă de până la trei ani de închisoare sau o amendă de 500 000 de yeni (3 278 $).
La câteva ore după intrarea în vigoare a noilor legi, autoritățile din Osaka au confirmat vineri că au înregistrat deja cinci încălcări ale noului cod rutier, inclusiv doi bărbați care au fost prinși conducând biciclete în stare de ebrietate. Deși unul dintre bărbați a intrat în coliziune cu un alt biciclist, nu au fost raportate răniri.
Peste 72.000 de accidente de bicicletă au fost înregistrate în Japonia în 2023, reprezentând peste 20% din totalul accidentelor rutiere din țară, potrivit presei locale.
În prima jumătate a anului 2024 s-au înregistrat un deces și 17 răniri grave în urma accidentelor în care au fost implicați bicicliști care își foloseau telefoanele – cel mai mare număr de când poliția a început să înregistreze astfel de statistici în 2007. Între 2018 și 2022 au avut loc 454 de accidente cauzate de bicicliști care foloseau telefoanele, potrivit poliției – o creștere de 50% față de perioada anterioară de cinci ani.
Cele mai recente norme vin în contextul unei serii de reglementări de siguranță menite să protejeze siguranța bicicliștilor și a pietonilor.
Anul trecut, autoritățile au introdus obligativitatea purtării căștii de protecție pentru bicicliști. În mai, parlamentul japonez a adoptat un proiect de lege care permite poliției să amendeze bicicliștii pentru încălcarea regulilor de circulație.