• „Sunt de acord că serviciile de informații trebuie să culeagă informații, judecătorii să judece, procurorii să cerceteze” .
  • „Pe interceptările pe siguranță națională, trebuie indicat clar că este vorba de pregătirea sau săvârșirea unei infracțiuni” .
  • „Dacă sunt avocat care practică în penal și nu vreau să-mi iau acel certificat ORNISS, îmi asum ca liber profesionist că îmi restrâng practica la cazuri în care nu există informații de interes național” .
  • „Dacă se dorește un alt sistem cu privire la eliberarea certificatelor ORNISS, cineva să facă o inițiativă în acest domeniu în Parlament” .
  • „Aștept de la noii șefi ai DNA, PG și DIICOT să ceară de la colegii lor echidistanță politică, imparțialitate, o detașare de fenomenul politic” .
  • „Ca ministru, aștept de la șefii parchetelor performanța pe care au demonstrat-o ca procurori de caz” .

„Este un alt mit pe care eu vreau să-l demontez foarte simplu. Decizia 55 din 2020 a CCR spune că sunt două sisteme de administrare a probelor prin interceptări: sistemul Codului Penal și sistemul întemeiat prin Legea securității naționale. CCR spune că în sistemul Codului Penal persoana interceptată are dreptul să conteste proba, în sistemul bazat pe legea 51/1991 nu are această posibilitate. CCR spune că ar trebui să existe o procedură de contestare a probelor în sistemul bazat pe Legea securității naționale, care să fie inclusă în CPP. Cui folosește această procedură? Inculpatului, celui ascultat, învinuitului, persoanei suspecte. Procedura consolidează dreptul la apărare și un proces echitabil. Eu am egalizat, din punct de vedere al garanțiilor procesuale, drepturile cetățenilor și sunt pus la zid realmente că introduc SRI în procesul penal. Ministerul Justiției nu a intervenit decât prin reglementarea acelei proceduri, nimic altceva. Sunt de acord că serviciile de informații trebuie să culeagă informații, judecătorii să judece, procurorii să cerceteze. Noi am dat o garanție în plus celui care a fost înregistrat. Pe interceptările pe siguranță națională, trebuie indicat clar că este vorba de pregătirea sau săvârșirea unei infracțiuni. Proiectul de lege a plecat din recomandarea MCV care spunea că sunt zeci de decizii CCR care n-au fost introduse în Coduri. Dacă sunt avocat care practică în penal și nu vreau să-mi iau acel certificat ORNISS, îmi asum ca liber profesionist că îmi restrâng practica la cazuri în care nu există informații de interes național. Statele moderne trăiesc în echilibru, nu există un exces al cetățeanului contra statului și nici invers. Nu este obiectul muncii mele legea informațiilor clasificate. Noi am avut un spațiu foarte strâns de intervenție dat de CCR. Dacă se dorește un alt sistem cu privire la eliberarea certificatelor ORNISS, cineva să facă o inițiativă în acest domeniu în Parlament”, a declarat ministrul Justiției, Cătălin Predoiu, în emisiunea OFF/OnThe Record, pe Aleph News, referindu-se la modificarea CPP prin care probele rezultate din MSN să poată fi folosite în dosare de corupție.

Cât despre noi șefi numiți ai Parchetelor – Marius Voineag (DNA), Alex Florența (PG) și Alina Albu (DIICOT) – Cătălin Predoiu spune că așteaptă din partea acestora o detașare de fenomenul politic, profesionalism și performanță:

„Aștept profesionalism de la șefii parchetelor. Toți trei șefi de parchete au respectul profesional al colegilor lor. Chiar și șefii CSM care au dat aviz negativ în cazul DIICOT au spus că șefii parchetelor sunt valoroși. Aștept să ceară de la colegii lor echidistanță politică, imparțialitate, o detașare de fenomenul politic.

Recomandări

PUTIN DISCUTĂ CU FICO
BIBI AMENINȚĂ REBELII HOUTHI
CIOLACU: AVEM COALIȚIE
FONTANA DI TREVI SE REDESCHIDE
ZELE CREDE-N ADERARE
NEGOCIERI FĂRĂ SFÂRȘIT

Aștept înnoiri cu privire la mijloacele tehnice de exprimare a acestor instituții. Aștept recuperarea produselor din infracțiuni, o mai bună folosire a resurselor umane. În trecut a existat o bogată cazuistică pe abuz în serviciu care s-a tradus în 20 de condamnări, avem și 625 de cauze în judecată, este un aspect care să pună pe gânduri. Nu o să dau instrucțiuni în ce direcție să o ia un parchet sau altul. Ca ministru, am posibilitatea legală să fac recomandări, în trecut am făcut recomandări cu privire la crima organizată, traficul de persoane și trafic de droguri. Ca ministru, aștept de la șefii parchetelor performanța pe care au demonstrat-o ca procurori de caz”.