• Agenția Federală de Transport consideră că afirmațiile Tesla despre această funcție nu corespund cu constatările lor și deschide o a doua investigație.
  • Tesla nu a răspuns imediat la o solicitare de comentarii.
  • În februarie 2023, Tesla a rechemat în service 362.000 de vehicule din SUA pentru a-și actualiza software-ul FSD beta.

Administrația Națională pentru Siguranța Traficului pe Autostrăzi (NHTSA) a dezvăluit vineri că, în timpul investigației sale de trei ani privind siguranța Autopilotului, pe care a lansat-o în august 2021, a identificat cel puțin 13 accidente ale Tesla în care au fost implicați unul sau mai mulți morți și multe altele în care au fost implicate răniri grave, în care „utilizarea abuzivă previzibilă a sistemului de către șofer a jucat un rol evident”, conform The Guardian.

De asemenea, a găsit dovezi că „sistemul slab de implicare a șoferului de la Tesla nu era adecvat pentru capacitățile de operare permisivă ale Autopilotului”, ceea ce a dus la o „lacună critică de siguranță”.

NHTSA și-a exprimat, de asemenea, îngrijorarea că numele Autopilot de la Tesla „ar putea să îi facă pe șoferi să creadă că automatizarea are capacități mai mari decât are și să îi invite pe șoferi să aibă o încredere excesivă în automatizare”.

Recomandări

CE DEVINE LUMEA?
PLANUL ARMATEI GERMANE
ROMÂNII SE TEM DE EȘEC
GATA DE RĂZBOI?
A ATINS O COARDĂ SENSIBILĂ
MANDAT DE ARESTARE

Tesla a declarat în decembrie că cea mai mare rechemare în service din istoria sa, care acoperă 2,03 milioane de vehicule din SUA – sau aproape toate vehiculele sale de pe drumurile americane – a fost pentru a se asigura mai bine că șoferii sunt atenți atunci când folosesc sistemul său avansat de asistență a șoferului. După ce au închis prima investigație, autoritățile de reglementare au deschis o alta, aceasta vizând să stabilească dacă acea rechemare pentru instalarea noilor măsuri de siguranță pentru Autopilot a fost adecvată.

NHTSA a declarat că a deschis cea de-a doua investigație după ce a identificat preocupări datorate unor evenimente de accident după ce vehiculele au avut instalat actualizarea software-ului de rechemare în service „și rezultatele testelor preliminare efectuate de NHTSA asupra vehiculelor remediate”.

Tesla nu a răspuns imediat la o solicitare de comentarii.

În februarie, Consumer Reports, o organizație non-profit care evaluează produse și servicii, a declarat că testele sale privind actualizarea rechemării Autopilotului Tesla au constatat că modificările nu au abordat în mod adecvat multe dintre problemele de siguranță ridicate de NHTSA și a îndemnat agenția să ceară producătorului auto să ia „măsuri mai puternice”, afirmând că rechemarea Tesla „abordează inconveniente minore în loc să rezolve problemele reale”.

Autopilotul Tesla este menit să permită mașinilor să conducă, să accelereze și să frâneze automat în interiorul benzii lor de circulație, în timp ce Autopilotul îmbunătățit poate ajuta la schimbarea benzilor de circulație pe autostrăzi, dar nu face ca vehiculele să fie autonome.

O componentă a Autopilotului este Autosteer, care menține o viteză sau o distanță de urmărire stabilită și acționează pentru a menține un vehicul pe banda sa de rulare.

Tesla a declarat în decembrie că nu este de acord cu analiza NHTSA, dar că va implementa o actualizare de software over-the-air care va „încorpora controale și alerte suplimentare față de cele deja existente pe vehiculele afectate pentru a încuraja și mai mult șoferul să respecte responsabilitatea de a conduce în permanență ori de câte ori Autosteer este activat”.

Separat, începând din 2016, NHTSA a deschis peste 40 de investigații speciale privind accidente Tesla în cazuri în care se suspectează că au fost folosite sisteme de conducere precum Autopilot, fiind raportate până în prezent 23 de accidente mortale.

Tesla a dezvăluit în octombrie că Departamentul de Justiție al SUA a emis citații legate de funcțiile sale de conducere automată completă (FSD) și Autopilot. Reuters a raportat în 2022 octombrie că Tesla a fost investigată penal.

În februarie 2023, Tesla a rechemat în service 362.000 de vehicule din SUA pentru a-și actualiza software-ul FSD beta, după ce NHTSA a declarat că vehiculele nu respectau în mod adecvat legile privind siguranța rutieră și puteau provoca accidente.

Citește și