• Comisia Europeană a acuzat Google că a restricționat concurența prin clauze de exclusivitate în contractele sale.
  • Instanța a concluzionat că nu s-a demonstrat că aceste practici au dăunat inovației sau consumatorilor.
  • Google se confruntă cu alte provocări legale, inclusiv acuzații de monopol în Statele Unite și investigații similare în Marea Britanie.

Google și-a câștigat provocarea împotriva unei amenzi de 1,49 miliarde euro din partea UE pentru blocarea agenților de publicitate rivali în căutarea online, scrie BBC.

Blocul a acuzat Google că a abuzat de dominația sa pe piață, restricționând rivalii terți să afișeze anunțuri de căutare între 2006 și 2016.

A doua instanță europeană a susținut modul în care Comisia Europeană – care a perceput amenda – „a comis erori în evaluarea sa”. Comisia a declarat că va „reflecta asupra posibililor pași următori”, care ar putea include un recurs la instanța superioară a UE.

Recomandări

SONDA PARKER ATINGE SOARELE
MUSK MIZEAZĂ PE AFD
SECRETE DESPRE UNIVERS
CE NU POȚI VIZITA ÎN 2025?
CÂT DE SĂNĂTOS E MOȘU?
SOLSTIȚIUL DE IARNĂ

Google a salutat decizia: „Suntem încântați că instanța a recunoscut erorile în decizia inițială și a anulat amenda”, se arată într-un comunicat. „Vom analiza îndeaproape decizia completă”, a adăugat acesta.

Este un câștig rar pentru gigantul tehnologic, care a fost lovit cu amenzi în valoare totală de 8,2 miliarde de euro între 2017 și 2019 din cauza încălcărilor antitrust. A eșuat în încercarea de a anula una dintre aceste amenzi săptămâna trecută.

Nu doar în Europa este sub presiunea afacerii sale foarte profitabile în domeniul tehnologiei publicitare. La începutul acestei luni, Autoritatea pentru Concurență și Piețe (CMA) din Marea Britanie a constatat provizoriu că a folosit practici anticoncurențiale pentru a domina piața.

Guvernul SUA îl duce și pe gigantul tehnologic în justiție pentru aceeași problemă, procurorii acuzând că societatea-mamă, Alphabet, operează ilegal un monopol pe piață. Alphabet a susținut că dominația sa pe piață se datorează eficienței produselor sale.

Acest caz se învârte în jurul produsului AdSense de la Google, care oferă reclame pe site-uri web – făcând Google aproape ca un broker pentru reclame. Comisia a concluzionat că Google a abuzat de dominația sa pentru a împiedica site-urile web să folosească alți brokeri decât AdSense atunci când căutau reclame pentru paginile lor web.

În hotărârea sa, Tribunalul UE a menținut majoritatea constatărilor Comisiei – dar a anulat decizia prin care Comisia a aplicat amenda.

Din acest motiv, Comisia nu a stabilit „un abuz de poziție dominantă”.

Citește și