• Amenda vine la doar câteva săptămâni după ce Meta a fost supusă unui control amănunțit în legătură cu prezența unor reclame potențial frauduloase pe Facebook și Instagram.
  • Pe lângă amenda consistentă, Meta a primit și interdicția de a obliga utilizatorii să accepte astfel de reclame.
  • Deciziile se referă doar la temeiul juridic pe care Meta îl folosește atunci când oferă anumite reclame”, a declarat un purtător de cuvânt.

Meta a fost sancționată de autoritățile de reglementare cu o amendă de 390 de milioane de euro pentru că și-a obligat utilizatorii să accepte reclame personalizate.

Sancțiunea a fost aplicată de Comisia pentru protecția datelor din Irlanda, care a declarat că gigantul social media a încălcat normele UE privind confidențialitatea. Pe lângă amenda consistentă, Meta a primit și interdicția de a obliga utilizatorii să accepte astfel de reclame.

Promoțiile se bazează pe activitatea online a unei persoane, permițând agenților de publicitate să îi vizeze pe cei care ar putea fi interesați de produsele și serviciile lor. Meta, cunoscută anterior sub numele de Facebook, a declarat că va face apel împotriva amenzii și a hotărârii în sine.

Recomandări

PUTIN DISCUTĂ CU FICO
BIBI AMENINȚĂ REBELII HOUTHI
CIOLACU: AVEM COALIȚIE
FONTANA DI TREVI SE REDESCHIDE
ZELE CREDE-N ADERARE
NEGOCIERI FĂRĂ SFÂRȘIT

Aceasta a adăugat că hotărârea nu va împiedica publicitatea direcționată sau personalizată pe platformele sale, care includ Instagram, WhatsApp și Facebook. Deciziile se referă doar la temeiul juridic pe care Meta îl folosește atunci când oferă anumite reclame”, a declarat un purtător de cuvânt.

Amenda eclipsează o sancțiune de 225 de milioane de euro aplicată de autoritatea de supraveghere irlandeză companiei WhatsApp în 2021, când s-a constatat că aceasta a încălcat reglementările în legătură cu transparența datelor partajate cu alte firme Meta.

Comisia pentru protecția datelor din Irlanda emite astfel de amenzi în rolul său de principal organism de reglementare în materie de confidențialitate pentru multe dintre cele mai mari companii de tehnologie din lume în cadrul UE.

Cea mai recentă sancțiune ridică suma totală impusă Meta de către autoritatea de supraveghere la 1,3 miliarde de euro.

Reuters relatează că amenda vine după ce luna trecută a fost adoptată o directivă a UE privind modul în care firmele de social media gestionează publicitatea. Aceasta se referea la o modificare a termenilor de utilizare a serviciilor Facebook și Instagram în 2018, ca urmare a introducerii noului regulament UE privind confidențialitatea, în care Meta a încercat să se bazeze pe așa-numitul temei juridic contract” pentru modul în care a gestionat reclamele.

Anterior, se bazase pe consimțământul explicit al utilizatorilor pentru prelucrarea datelor lor cu caracter personal pentru reclame targetate, iar Meta a considerat că acceptarea termenilor săi actualizați în 2018 reprezintă o aprobare totală pentru a menține astfel de reclame.

Un purtător de cuvânt al companiei a susținut că a existat o lipsă de claritate în materie de reglementare cu privire la acest aspect”. Amenda vine la doar câteva săptămâni după ce Meta a fost supusă unui control amănunțit în legătură cu prezența unor reclame potențial frauduloase pe Facebook și Instagram.