• Primarul orașului Milano, Giuseppe Sala a anunțat planul care vizează interzicerea mașinilor.
  • Noua regulă ar trebui să intre în vigoare încă din prima jumătate a anului 2024.
  • Regula vine în contextul eforturilor de reducere a impactului ecologic.

Primarul orașului Milano, Giuseppe Sala, a dezvăluit vineri un plan ambițios, care vizează interzicerea circulației mașinilor în centrul orașului. Aceasta interdicție ar trebui să intre în vigoare încă din prima jumătate a anului 2024. Milano nu este singurul oraș european care ia astfel de masuri.

Această mișcare ambițioasă vine în contextul eforturilor de reducere a impactului ecologic și de promovare a unui mediu urban mai curat și mai prietenos.

Primarul a profitat de festivalul „Îl Verde e îl Blu Festival” pentru a face acest anunț. El a subliniat importanța unei tranziții ecologice și a susținut că această decizie este în beneficiul întregii comunități.
„Este clar că tranziția ecologică necesită efort – spune el – și, evident, trebuie să ne gândim la cei aflați în dificultate atunci când luăm decizii”, a declarat Sala, arătându-și astfel interesul pentru nevoile diverse ale locuitorilor orașului.

Recomandări

NEGOCIERI APROAPE GATA
SUSPECTUL E ARESTAT
AVION DOBORÂT ÎN MARE
LARA NU VREA LA SENAT
SUA NU ÎNCHIDE GUVERNUL
ÎNCEP CONSULTĂRILE

Măsura ar urma să profite pietonilor și bicicliștilor.
„La Milano trebuie să fim pionieri și să avem curajul și bunul simț de a face astfel de lucruri”, a mai spus primarul. Giuseppe Sala a confirmat că planul care începe cu centrul orașului va fi, ulterior, extins.

Alte orașe europene care au început tranziția ecologică

Exista deja, de mai mulți ani, cartiere centrale care sunt interzise circulației automobilelor, dar până de curând aceasta interdicție se făcea pe motive de conservare a unui patrimoniu fragil. Este cazul cartierului petit France din Strasbourg. În alte mari orașe s-au introdus străzi pietonale, iar Parisul are intenția ca pentru JO de anul viitor să ia o astfel de măsură pentru un perimetru care nu a fost încă stabilit, dar care include cel mai probabil mare parte din Champs Elysée .
Astfel de zone cu restricții au fost implementate la Oslo, Londra, Barcelona, Bruxelles sau Ljubliana.

Citește și