Temu se confruntă cu o nouă plângere. 17 companii europene se împotrivesc retailerului chinez

Temu se confruntă cu o nouă plângere legală depusă de 17 companii din Uniunea Europeană, scrie Sky News.

Retailerul online chinez este acuzat că „nu a protejat consumatorii” și „folosește practici manipulative care sunt ilegale în conformitate cu legislația UE recentă”, potrivit grupului de consumatori BEUC.
Temu a fost lansat abia în septembrie 2022, dar a devenit rapid una dintre cele mai populare piețe online din întreaga lume.

În Marea Britanie, a fost cea mai descărcată aplicație în 2023, dar acum se confruntă cu dificultăți în UE.

Plângerea juridică susține că retailerul încalcă noi reguli care înseamnă, indiferent unde se află compania, produsele trebuie să respecte legislația europeană dacă vând consumatorilor europeni.
De asemenea, acuză Temu că a permis ca unii dintre comercianții săi să fie imposibil de urmărit de către consumatori, ceea ce este împotriva legilor UE.

„Temu nu cunoaște comercianții care vând pe platforma sa și este posibil să nu fie în măsură să se asigure că toate produsele vândute de acești comercianți respectă standardele UE”, se arată în plângere.

De asemenea, susține că Temu nu este suficient de clar de ce anumite produse sunt recomandate utilizatorilor, ceea ce este, de asemenea, împotriva legislației UE.

Temu a declarat pentru Sky News „Angajamentul nostru față de conformitate și dorința noastră de a angaja părțile interesate la nivel global pot fi văzute în acțiunile noastre proactive.

„În săptămâna trecută, Temu a făcut o declarație de încetare și renunțare cu [Federația Organizațiilor Germane de Consumatori] din Germania, angajându-se să abordeze preocupările ridicate cu privire la practicile noastre.

„În plus, luni, Temu a semnat un angajament privind siguranța produselor cu Comisia de Comerț Echitabil din Coreea de Sud, angajându-se la un sistem cuprinzător de detectare, prevenire și eliminare din circulație a produselor nesigure.

„În ceea ce privește reclamația BEUC, o luăm foarte în serios și o vom studia în detaliu. Sperăm să continuăm dialogul cu părțile interesate relevante pentru a îmbunătăți serviciile Temu pentru consumatori”.

Exit mobile version