- O organizație a publicat mai multe rapoarte critice la adresa conducerii lui Musk a companiei X.
- Aceasta a detaliat o creștere a discursurilor de ură anti-LGBTQ, precum și a dezinformărilor climatice.
- X susține că cercetătorii centrului au încălcat termenii de utilizare a site-ului.
Avocații companiei X Corp. și ai unei organizații de cercetare care studiază discursul de ură online au făcut schimb de argumente în instanță joi, după ce platforma de socializare a dat în judecată organizația non-profit Center for Countering Digital Hate pentru că a documentat creșterea discursului de ură pe site de când a fost achiziționat de Elon Musk, scrie AP News.
X, cunoscut anterior sub numele de Twitter, susține că cercetătorii centrului au încălcat termenii de utilizare a site-ului prin compilarea necorespunzătoare a tweet-urilor publice și că rapoartele ulterioare privind creșterea discursului instigator la ură au costat milioane de euro.
Judecătorul Charles Breyer de la Curtea Districtuală a Statelor Unite a părut sceptic în timpul pledoariilor de joi de la San Francisco. „Nu mă pot gândi la nimic mai antitetic față de Primul Amendament decât acest proces de reducere la tăcere a oamenilor de la diseminarea publică a informațiilor odată ce acestea au fost publicate”, a spus Breyer în timpul schimbului de replici cu avocatul lui X.
În procesul său, intentat în Districtul de Nord din California, X, cu sediul în San Francisco, susține că cercetătorii centrului au colectat în mod necorespunzător o cantitate mare de date pentru analiza sa, folosind un software terț pentru a „răzui” site-ul. Astfel de acțiuni au încălcat termenii serviciului cu care toți utilizatorii sunt de acord, a declarat Jon Hawk, un avocat al X.
Compania cere daune de milioane de dolari pentru a compensa pierderile de publicitate și pentru timpul de care personalul a avut nevoie pentru a cerceta modul în care centrul și-a întocmit rapoartele.
Centrul este o organizație nonprofit cu birouri în SUA și Marea Britanie. Acesta publică în mod regulat rapoarte privind discursul instigator la ură, extremismul sau comportamentul dăunător pe platformele de socializare precum X, TikTok sau Facebook.
Organizația a publicat mai multe rapoarte critice la adresa conducerii lui Musk, detaliind o creștere a discursurilor de ură anti-LGBTQ, precum și a dezinformărilor climatice de la achiziționarea acestuia.
Centrul nu este singurul grup care a semnalat creșterea numărului de materiale pline de ură pe X de la achiziționarea de către Musk în octombrie 2022. În noiembrie anul trecut, mai mulți mari agenți de publicitate, inclusiv IBM, NBCUniversal și compania mamă a acesteia, Comcast, au declarat că au încetat să-și mai facă publicitate pe X după ce un raport al grupului de susținere liberală Media Matters a afirmat că reclamele lor apar alături de materiale care îi laudă pe naziști.
Mai târziu, în aceeași lună, Musk a avut o răfuială plină de înjurături ca răspuns la agenții de publicitate care au oprit cheltuielile pentru X ca răspuns la materialele antisemite și alte materiale pline de ură.
Citește și