• Principalul motiv invocat este atmosfera de lucru neplăcută.
  • Alte motive: salariul mic, lipsa oportunităților de avansare și volumul prea mare de muncă
  • Principalul motiv invocat este atmosfera de lucru neplăcută.

Agenția de PR MSL The Practice, parte a Publicis Groupe România, și platforma de recrutare eJobs România au lansat studiul „Ce își doresc românii de la un loc de muncă.” Aflăm astfel că 6 din 10 români intenționează să își schimbe locul de muncă în următorul an. Principalul motiv invocat este atmosfera de lucru neplăcută.

2022 a fost un an plafon pe piața muncii în ceea ce privește cererile, iar 2023 a venit cu o creștere vizibilă a interesului candidaților pentru schimbarea locului de muncă. În primele șase luni ale anului trecut, au existat 5,1 milioane de cereri; în 2023, au fost înregistrate aproape 5,3 milioane de cereri. Candidații sunt foarte atenți la ceea ce se întâmplă în piață, la joburile pe care companiile le postează, și sunt mai dispuși decât anul trecut să facă o schimbare dacă sunt îndeplinite criteriile lor de către un angajator și un loc de muncă”, se spune in studiu. În ceea ce privește lotul de activitate dorit, peste 40% dintre manageri si-ar dori ca noul job sa fie in aceeași zona cu cel actual.

Care sunt principalii factori care determină dorința de schimbare?


Beneficiile salariale și atmosfera de lucru sunt principalii factori motivaționali în alegerea unui angajator și principalii factori care determină schimbarea locului de muncă. 6 români din 10 au decis să-și caute un alt loc de muncă din cauza atmosferei de lucru neprietenoase, mai mulți decât cei care s-ar schimba pentru un salariu mai bun în altă parte (55%).

Recomandări

CRĂCIUNUL ESTE DESPRE PACE
UN „GO TO HELL” FESTIV
ALERTĂ ÎN MAREA BALTICĂ
CARE-I ADEVĂRUL?
APUNE ERA TIKTOK?

Pentru 7 din 10 români, un stil de management transparent, bazat pe încredere și fără presiune este principalul factor de creștere a loialității față de un angajator. O atmosferă plăcută de lucru se află pe locul 2 cu 64%, iar salariul crește pe locul 3 cu 59%. Ca și în cazul alegerii unui angajator, echilibrul dintre viața profesională și cea personală (65%) și o creștere a salariului (61%) sunt obiectivele profesionale pentru anul următor ale majorității participanților la studiu.

În timp ce promovarea este un obiectiv predominant în rândul angajaților non-management, managerii au ca obiectiv specific participarea la programe de formare, coaching și mentorat.

Citește și