- Jotham Lim și-a părăsit job-ul de corporatist și a devenit un livestreamer de vânzări pe TikTok cu normă întreagă.
- Transmisiile live pot dura două sau mai multe ore de discuții neîntrerupte.
- A văzut o mare șansă de câștig de când a făcut schimbarea, dar îl îngrijorează un aspect.
Jotham Lim este un livestreamer cu normă întreagă, care vinde diferite produse electronice și electrocasnice pe TikTok. La vârsta de 32 de ani a renunțat la job-ul de corporatist și și-a deschis propriul birou în Singapore, scrie Business Insider.
,,Lucram la unul dintre cele mai mari grupuri de asistență medicală din Singapore. Din octombrie 2022 găzduiesc streamuri live pe TikTok Shop, unde vând totul, de la televizoare la purificatoare de aer și până la computere, direct urmăritorilor.”, a explicat Jotham.
Ore de discuții neîntrerupte
Un stream live obișnuit durează între două și patru ore, cu 1.400 și 7.000 de spectatori unici. În tot acest timp, Jotham vorbește fără oprire. Descrie oferte, prezintă produsele, răspunde la întrebări – atât despre el, cât și despre produsul pe care îl vinde.
,,De-a lungul întregului proces, de la click și până la finalizarea vânzării, spectatorul încă îmi aude vocea. Este într-adevăr o conexiune reală și personală. Pentru toate acestea primesc o sumă pentru apariție, între 500 și 800 e dolari pe oră și, de asemenea, comision pentru unele dintre articolele pe care le vând, de obicei între 15 și 30% din prețul articolului. La toate acestea se adaugă o plată prestabilită, între 1.000 și 3.000 de dolari pentru o sesiune de două ore”, transmite acesta.
Este mai puțin despre vânzarea și mai mult despre divertisment
,,Telespectatorii sunt reticenți atunci când ești rigid și te adresezi prea direct. În schimb, eu mă axez pe un dialog constant, pentru a menține lucrurile în mișcare. Chiar și atunci când le arăt produsul, nu o pot face pur și simplu. Uneori chiar îl dezasamblez, pentru ca procesul să fie mai distractiv. Am descoperit faptul că unele jocuri live, precum Jenga ajută la menținerea spectatorilor implicați și interesați de produs. De exemplu le pun o întrebare și, pentru fiecare răspuns corect, scot câte o cărămidă din turn, până se prăbușește”.
În timpul sesiunilor live, Jotham are în față toate statistici despre spectatori, precum datele demografice și ce cumpără. Așa poate observa în timp real ce funcționează și ce nu, și își poate îmbunătății tacticile.
Spectatorii sunt atenți la reduceri
,,Înainte de fiecare sesiune am o discuție cu compania care mă angajează pentru a înțelege produsul și reducerea pe care o pot aplica. Poate dura până la o lună pentru a stabili detalii, ofertele, ce produse urmează să vând și care va fi focusul dialogului. De obicei, produsele ajung să fie cu 5 până la 30% mai ieftine decât sunt pe alte site-uri de comerț electronic. Aceste reduceri sunt valabile doar pe durata sesiunii live, povestește Jotham.
Veniturile într-adevăr s-au dublat de când a părăsit vechiul loc de muncă, însă îl îngrijorează instabilitatea sezonieră.
,,Efortul pe care l-am depus a dat roade. În noiembrie, am câștigat de aproape patru ori mai mult decât obișnuiam la vechiul meu job. Și în decembrie până acum am câștigat mai mult decât dublu. Cu toate acestea, multe dintre vânzări sunt legate de evenimente sezoniere. De exemplu în 12.12, de Black Friday sau Cyber Monday, streaming-urile pot dura ore întregi, parcă fără sfârșit. Am stat chiar și până la 3 dimineața, deoarece oamenii erau încă online și dornici să cumpere în continuare. Cu toate acestea nu regret că am renunțat la slujba mea corporate. Fiind o persoană plină de energie și căreia îi place să vorbească, activitatea actuală îmi oferă mult mai multă libertate”, încheie tiktokerul.
Citește și