- National Aeronautics and Space Administration (NASA) este renumită pentru programele sale ambițioase de explorare spațială și pentru misiunile de aselenizare.
- Telescoapele sale oferă din când în când o privire uimitoare asupra universului.
- De la împărtășirea unor imagini fascinante ale planetei Marte la vederi uluitoare ale universului profund, NASA captivează oamenii din întreaga lume de peste șase decenii.
National Aeronautics and Space Administration (NASA) este renumită pentru programele sale ambițioase de explorare spațială și pentru misiunile de aselenizare.
Advertisment
Telescoapele sale oferă din când în când o privire uimitoare asupra universului.
De la împărtășirea unor imagini fascinante ale planetei Marte la vederi uluitoare ale universului profund, NASA captivează oamenii din întreaga lume de peste șase decenii.
Recomandări
În ciuda faptului că este o agenție guvernamentală americană, NASA este un brand în sine. Magazinul spațial de la Centrul Spațial Kennedy este un centru pentru suveniruri stelare, suveniruri spațiale și echipamente NASA. Nu e de mirare că unii pasionați de spațiu vor să experimenteze și să dețină o bucată din tot ce este „din această lume”.
Dublul G de la Gucci, monograma LV, trăsura trasă de cai a lui Hermes și C-ul întrepătruns al lui Chanel sunt unele dintre cele mai iconice și dorite logo-uri de modă din lume. Cu toate acestea, faimoasa insignă a NASA este adesea logo-ul preferat de fashioniste, inclusiv de celebrități precum Chris Evans și Ariana Grande, precum și de branduri de modă celebre precum H&M și Tom Sachs.
Emblemă a modei cu o largă atracție
Desenat de James Modarelli la înființarea NASA în 1959, logo-ul reprezintă planeta, stelele și orbita. Acesta a fost eclipsat de logo-ul cu viermele în 1975, care a dezvoltat un cult înainte ca chifteluța să îl dea la o parte în 1992. Astăzi, ambele logo-uri sunt pe orbita modei și sunt utilizate pe scară largă pe rucsacuri, tricouri, pantofi, hanorace, șepci și genți de mână vândute la Target, Walmart și Urban Outfitters.
Directorul de creație al Consortium NYC, Jahn Hall, a declarat pentru CNN: „Cei care lucrează pentru branduri precum Heron Preston și Balenciaga sunt la fel de îndrăgostiți de fantezia călătoriilor în spațiu ca oricine altcineva… Nu toată lumea se poate conecta cu Heron Preston sau cu Target, dar toată lumea înțelege americanca modernă a unor mărci precum NASA, Disney, Peanuts și The Simpsons. Lucruri precum NASA acționează ca un fel de egalizator magic.”
Înainte de 2016, NASA permitea doar mărcilor să folosească logo-ul chifteluței (insigna NASA). Dar, potrivit collectSPACE, după ce designerul de modă Vivienne Tam a folosit logo-ul viermelui (logoul NASA) în colecția sa de primăvară/vară 2017 și după ce brandul de modă de lux Coach l-a încorporat în gențile haute couture, cererea pentru acesta din urmă a crescut vertiginos. „Înainte de 2017 făceam cinci sau zece aprobări de logo-uri pe săptămână. Acum s-a ajuns în punctul în care primim în medie 225 pe săptămână”, a declarat pentru CNN Bert Ulrich, omul de legătură multimedia al NASA, care supervizează utilizarea logo-urilor NASA în filme, articole de îmbrăcăminte și suveniruri. „Anul trecut, au fost peste 11.000 de solicitări – un record absolut.”
Logo-urile NASA sunt gratuite, dar se aplică anumite condiții
De ce sunt companiile interesate să pună logo-uri NASA pe orice? Pentru că nu trebuie să acorde licențe pentru aceste logo-uri – sunt libere să le folosească (prin intermediul NASA). Pentru a pune logo-ul cu chiftea sau logo-ul cu viermișori cool pe produsele lor, acestea își trimit desenele printr-un e-mail către divizia multimedia a NASA pentru aprobare. În timp ce mărcile câștigă milioane, NASA nu câștigă nici un cent din mărfurile care poartă logo-urile sale elegante, deoarece este o agenție guvernamentală.
Poate cineva să folosească logo-urile iconice? Oricine, dacă respectă liniile directoare ale NASA. De exemplu, logo-urile NASA nu pot fi ilustrate împreună. De asemenea, logo-urile NASA nu pot fi folosite alături de logo-urile altor mărci. Agenția spațială evită produsele cosmetice, lenjeria intimă și produsele alcoolice cu logo-uri NASA. Mai mult, NASA poate trimite scrisori de încetare a activității companiilor care utilizează în mod abuziv logo-urile. „Este doar o chestiune legată de modul în care suntem percepuți și cum ne reprezintă”, a declarat Ulrich, potrivit Los Angeles Times.
Partenerii noștri