• Mai multe studii arată diferitele avantaje ale unei „inovații” anterioare computerelor.
  • Scrisul sprijină toate aspectele învățării, de la memorarea unei serii aleatorii de cuvinte până la o mai bună înțelegere a conceptelor complexe.
  • Folosirea creionului pe hârtie întărește memorarea motrică și senzorială.

În urmă cu două milenii și jumătate, Socrate credea că scrisul ar dăuna celor care aspirau la învățătură. Fixând ideile permanent pe un suport, el credea că elevii nu vor mai avea nevoie să le memoreze.

Astăzi, o altă dezbatere se dezlănțuie despre pericolele unei alte tehnologii – computerul – și despre faptul că oamenii introduc conținut în loc să îl scrie de mână. Totuși, mai multe studii arată diferitele avantaje ale unei „inovații” anterioare computerelor.

Scrisul cu pix și hârtie promovează învățarea, fie că este vorba de memorarea unei serii de cuvinte aleatorii sau de înțelegerea mai bună a conceptelor complexe. Scrisul sprijină toate aspectele învățării, de la memorarea unei serii aleatorii de cuvinte până la o mai bună înțelegere a conceptelor complexe.

Recomandări

CUM E VREMEA?
PREGĂTESC CALIFICAREA
RĂZBOI CU RAZĂ LUNGĂ
CE ÎNSEAMNĂ DECIZIA SUA
ZIUA LUI MICKEY MOUSE
BEYONCE CÂNTĂ LA MECI

Ca parte a învățării prin memorare, de la forma literelor la caracteristicile de ortografie, folosirea creionului pe hârtie întărește memorarea motrică și senzorială. Dispunerea literelor caligrafice pe o pagină alimentează memoria vizuală. Un studiu recent a arătat că studenții care și-au tastat cursurile folosind un computer au notat aproape de două ori mai multe cuvinte și citate decât cei care nu le-au scris. Acest lucru sugerează că nu și-au făcut timp să înțeleagă, preferând să scrie cât mai mult conținut posibil.

Cum te ajută scrisul de mână

Scrisul de mână necesită ca oamenii să sintetizeze ideile pe care le aud, în propriile cuvinte. Acest lucru promovează înțelegerea conceptuală. La revizuirea notelor scrise de mână, elevii au avut rezultate mai bune la teste. Efectul a fost chiar mai evident atunci când elevii care și-au luat notele pe o tastatură au trebuit să reformuleze aceste note cu propriile cuvinte: studenții nu au înțeles mult mai bine conținutul și pur și simplu l-au repetat.

Socrate poate să fi avut sau nu dreptate în privința dezavantajelor scrisului. Dar nimeni nu și-ar aminti părerea lui, cu atât mai puțin grija, dacă elevul său Platon nu ar fi consemnat-o în scris pentru posteritate.

Citește și