- Căutările pe Google au crescut în 2020 față de 2019 cu 39%.
- Românii au căutat pe Google jocuri video, electronice, alimente sau haine.
- Comerțul online în România a crescut cu 32% în 2020, comparativ cu 2019.
Timpul petrecut acasă în pandemie te-a făcut să cheltui mai mult pe produse pentru casă și grădină. Google spune că această categorie a înregistrat cea mai mare creștere în căutări în România, anul trecut.
Advertisment
Munca de acasă a dus la o explozie a interesului pentru produse de birou. Căutările s-au dublat în 2020, iar în noiembrie și mai, au fiind chiar triple față de acceași parioadă a anul anterior.
Căutările după jocuri au crescut semnificativ anul trecut +32%, pentru electronice, mâncare și băuturi. Dar și pentru, hobby-uri și îmbrăcăminte / încălțăminte , 25 si respectiv +20%.
Recomandări
Cum s-au reflectat aceste căutari în vânzările online
Apogeul în fiecare an în retailul online este atins în perioada Black Friday (noiembrie), ceea ce s-a întâmplat și în 2020, când românii au căutat cel mai mult pe Google produse și servicii.
Potrivit datelor Euromonitor, comerțul online în România a crescut cu 32% în 2020, comparativ cu 2019.
Creșterea s-a simțit cel mai bine în primăvară, după impunerea restricțiilor de circulație. O creștere cu 80% față de aceeași perioadă a anului trecut. La nivelul întregului an 2020, comerțul online în România a ajuns la 10% din întregul volum al retailului, față de 7% în 2019, cu vârful absolut de 16% în noiembrie, perioadă în care are loc Black Friday.
Decorațiunile pentru casă, gradină și biroul de acasă la mare căutare în pandemie
2020, un an care a schimbat multe, inclusiv cele mai căutate produse în online. Conform unei analize Google, în 2020, față de 2019, cea mai mare creștere au avut-o decorațiunile pentru casă, gradină și biroul de acasă.
Nici nu e greu să-ți dai seama de ce. De asemenea, căutările pentru jocuri au crescut cu 32% și electronicele cu 28%. Denisa împlinește un an de când lucrează de acasă. Timp în care și-a adaptat locuința, astfel încât să îi fie și casă, dar și birou.
„În perioada asta mi-am cumpărat, primul lucru pe care am vrut să mi-l cumpăr de fapt, a fost un birou nou. Pentru că lucrez foarte mult timp de acasă și am simțit nevoia de un birou nou, să schimb ceva, să fac o schimbare. Am simțit nevoia să înveselesc mult mai mult spațiul. Mi-am luat tot felul de flori din acelea false, colorate pe care să le agăț și așa mai departe, mi-am luat tablouri pentru pereți.”, a explicat Diana, clientă.
Iar fiecare retailer online a simțit pe pielea lui această explozie. Arthur Rădulescu, CEO-ul platformei de e-commerce Merchant Pro spune chiar că 2020 a fost cel mai bun an pentru e-commerce-ul românesc.
„Dintre câștigătorii anului trecut, cu siguranță putem discuta de tot ce înseamnă home and deco. Din analizele noastre, ne așteptăm ca zona de fashion să explodeze.”, a explicat acesta.
Partenerii noștri