- Rețeaua Global Energy Balance (GEBN), fondată în 2014, a susținut că este un grup de cercetători care studiează cauzele obezității
- Mai mulți cercetători spun acum că a fost de fapt un paravan pe care Coca-Cola l-a folosit să promoveze faptul că lipsa de exerciții fizice, nu o alimentație nesănătoasă sau excesul de zahăr, reprezintă cauza creșterii numărului de persoane obeze din SUA
- Compania de băuturi ar fi dat milioane de dolari unei echipe de cercetători pentru a pretinde că analizează cauzele creșterii în greutate din SUA
Colaborarea Coca-Cola cu oamenii de știință cu scopul anulării concepției privind contribuția zahărului la creșterea gradului de obezitate a fost numită „cel mai josnic lucru din istoria sănătății publice“, scrie Daily Mail.
Advertisment
„Este un lucru josnic în istoria sănătății publice și un avertisment cu privire la pericolele care apar atunci când te finanțează o corporație în campanii de sănătate publică. Să vezi academicieni din sistemul de sănătate publică vorbind prin emailuri cu Coca-Cola este ca și cum ai vedea criminaliști comunicând prin emailuri cu Al Capone“, spune Gary Ruskin, directorul executiv al unei organizații care militează pentru dreptul americanilor de a cunoaște adevărul.
Compania de băuturi a dat milioane de dolari unei echipe de cercetători pentru a pretinde că analizează cauzele creșterii în greutate din SUA. Cu toate acestea, echipa ar fi fost doar un paravan pentru Coca-Cola și a promovat ideea că lipsa de exerciții fizice, nu o alimentație nesănătoasă, ar fi principalul motiv al creșterii obezității din SUA. Mai mult, Coca-Cola ar fi sponsorizat cercetarea, iar grupul a pus accentul pe câți bani a „donat“ compania.
Recomandări
Cercetători de la Universitatea din Oxford, Școala de Igienă și Medicină Tropicală din Londra, Universitatea Bocconi din Milano și o organizație care militează pentru dreptul americanilor de a cunoaște adevărul au investigat peste 18.000 de pagini de e-mailuri trimise între compania Coca-Cola din Atlanta, Universitatea Virginia de Vest și Universitatea din Colorado. Ambele universități au făcut parte din Global Energy Balance Network (GEBN), susținând că sunt o organizație non-profit care studiază obezitatea, care a funcționat între 2014 și 2015.
Totuși, cercetătorii spun acum că organizația a fost creată de Coca-Cola pentru a minimiza legătura dintre obezitate și băuturile zaharoase. Coca-Cola a finanțat direct GEBN, contribuind cu cel puțin 1,5 milioane de dolari până în 2015 și a dat mai multe milioane de euro academicienilor afiliați de GEBN pentru a efectua cercetări.
- MIT antrenează roboții ca și cum ar fi modele AI. Cum arată viitorul roboților autonomi
- Rusia acordă cetățenie la peste 3.300 de străini în temeiul decretului militar al lui Putin
- WSJ: Rusia plănuia să incendieze avioanele cu destinația SUA și Canada, prin dispozitive inflamabile pe bază de magneziu
- Mai are sens să fii antreprenor în zilele noastre? Fini: „Am ajuns într-o situație în care antreprenorii preferă să devină rentieri”
- Novo Nordisk lansează un medicament anti-obezitate. CagriSema promite slăbire dramatică fără efecte secundare majore
Partenerii noștri