• Vei putea să-ţi încarci maşina cu energie „pedalată“?
  • O baterie Tesla are 85kWh
  • Nu e prima încercare de a alimenta un dispozitiv cu energie generată de oameni

Deşi sună a banc, întrebarea e legitimă. Sigur, dacă e bine să ţii captivi nişte biciclişti doar ca să-ţi încarce Tesla, asta e o altă întrebare.

Dacă iei în calcul puterea pe care o poate degaja un ciclist şi bateriile uriaşe de pe Tesla, o să ajungi la concluzia firească că e nevoie de foarte mulţi ciclişti. Dar, exact câţi? Păi, hai să vedem. Un grup de 9 biciclişti reuşesc să genereze 1kW în 20 de minute. Daca ar putea menţine ritmul o oră, ar fi 1kWh de energie. La un calcul simplu, daca cicliştii ar putea să menţină ritmul pe termen nelimitat, le-ar trebui 85 de ore ca să încarce o baterie de 85 kWh. Dar îţi permiţi să aştepţi 85 de ore? Nu prea. Şi atunci, ce e de făcut?  Simplu, ca în cântecul din copilarie, mai chemi nişte biciclişti. Dar câţi?

În reţeaua de încărcare rapidă, maşinile Tesla se pot încărca la 150 kWh, suficient cât să ducă bateria Tesla EV de la zero la 80% în mai puţin de o oră. Revenind la calcule, dacă nouă biciclişti pot produce 1kWh, pentru 150kWh va fi nevoie de 1.350 de ciclişti, adică o mulţime de prieteni pe două roţi, cam nouă Tururi ale Franţei luate la un loc.

Recomandări

CINE VA FI PREȘEDINTE?
GÂNDURILE LUI CRISTOIU
GÂNDURILE LUI CRISTOIU
CE VA FACE TRUMP?
FBI AVERTIZEAZĂ
HAMAS NU VREA PACE

Şi ar trebui să fie în formă maximă, ca să livreze energie la nivel constant pentru o perioadă lungă de timp. Dacă ar fi vorba de biciclişti de zi cu zi, probabil ar fi nevoie de un număr dublu ca să rivalizeze cu reţeaua de încărcare rapidă pentru Tesla, scrie thenextweb.com.

Autor: Cătălin Roşioru