• 50% dintre elevii români sunt victime ale fenomenului de bullying, arată un studiu.
  • Peste 80% dintre elevii evaluați au fost martori la cel puțin o situație de agresiune.
  • Bullying-ul nu se manifestă doar prin violență fizică, ci și prin agresiune emoțională.
  • De cele mai multe ori, agresorii au traume pe care vor să le depășească prin violență.

Jumătate din elevi sunt victime ale fenomenului de bullying, arată un studiu realizat în școlile din România. Mai mult, peste 80% dintre cei evaluați afirmă că au fost martori la cel puțin o situație de agresiune verbală, fizică sau emoțională între colegi.

Care sunt cauzele? De cele mai multe ori, agresorii se confruntă cu traume pe care vor să le înfrunte prin violență, iar victimele se simt șantajate dacă vor să vorbească cu altcineva.

Nicu Dascălu, antrenor de arte marțiale

,,În primul rând este vorba de lipsa educației. În momentul în care copiii au educație sănătoasă, primită din familie, pentru că cu familia își petrec timpul de când se nasc, după aceea primită în școli. În momentul în care copiii au înțelegere din partea adulților și sunt tratați cu respect și cu căldură, e clar că ei nu mai caută să facă acest bullying. Vorbim în general de la micro la macro și aici vorbim de responsabilitate adulților. Copiii e clar că nu au experiența necesară de viață, dar ei depind de părinți cel mai mult. În general, în familie, starea de spirit este foarte impotantă. Dacă tata vine supărat de la muncă, ce stare transmite în familie”?

Recomandări

CIOLACU: AVEM COALIȚIE
ZELE CREDE-N ADERARE
NEGOCIERI FĂRĂ SFÂRȘIT
UNDE TE DISTREZI ÎN PARIS
SUSPECTUL E ARESTAT
LARA NU VREA LA SENAT

Sprijin din partea familiei

,,Bullying-ul pleacă din mai multe directii. Adică copiii simt nevoia de afirmare, pentru că sunt mici, nu au experiențăde viață. În general, cei cu care provin din familii bogate, cu un statut social mai mare decât altora, își caută victime și vor să iasă în evidență sub orice formă. Prin a jigni, ai face să se simtă inutili sau frustrați. Eu cred că părinții, profesorii, antrenorii sau noi, adulții, ar trebui să intervenim și să discutăm cu ei, să-i ajutăm să înțeleagă, să-i ajutăm”.

Citește și